شنبه 29 ارديبهشت 1403

بقائي خواستار ايفاي نقش موثرتر ايران در پروژه راه ابريشم شد

  تاريخ:چهارم آذر 1387 ساعت 12:43   |     کد : 11720   |     مشاهده: 1289
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ديدار با هري هوانگ نماينده آسيا و اقيانوسيه سازمان جهاني جهانگردي خواستار فراهم کردن شرايط توسط اين سازمان براي ايفاي نقش موثرتر ايران در پروژه راه ابريشم شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ديدار با هري هوانگ نماينده آسيا و اقيانوسيه سازمان جهاني جهانگردي خواستار فراهم کردن شرايط توسط اين سازمان براي ايفاي نقش موثرتر ايران در پروژه راه ابريشم شد.

حميد بقايي با بيان اينکه ايران قابليت‌هاي زيادي براي ايفاي نقش موثرتر در پروژه راه ابريشم دارد، افزود: تجارت اصلي جاده ابريشم بين ايران و چين بوده است و تعداد زيادي از کاروانسراهايي که در دوره صفوي بازسازي شده‌ در مسير اين جاده قرار داشته است.

وي با اشاره به سابقه تاريخي اين جاده افزود: بايد اين خط تاريخي که بين کشورها رابطه تاريخي برقرار کرده است، را احيا کنيم.

بقايي گفت: پروژه راه ابريشم موضوع مهمي است و ايران آماده هرگونه حضور در اجلاس‌ها، کنفرانس‌هاي و ساير موارد مرتبط با اين جاده است.

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به آمادگي ايران براي افتتاح مرکز جهاني صنايع دستي در تهران گفت: تجربه همراهي صنايع دستي و گردشگري براي ما حاصل زيادي داشته است و ما حاضريم اين تجربه را در ختيار ديگر کشورها نيز قرار دهيم.

بقايي با بيان اينکه کميسيون گردشگري فرصت خوبي است تا 27 کشور دنيا در کنار هم قرار بگيرند و براي توريسم برنامه‌ريزي کنند،تصريح کرد: تقاضاي ما اين است که اين کميسيون در سطح وزرا و يا حداقل معاونان وزرا برگزار شود تا بتوان تصميمات خوبي در آن گرفت.

بقايي گفت: سازمان جهاني جهانگردي مجري برگزاري اين کميسيون است و ايران نيز اين سازمان را ياري خواهد داد. /105

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11720
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است