شنبه 29 ارديبهشت 1403

کشف دو چاه در پارکينگ محوطه تخت جمشيد

  تاريخ:چهارم آذر 1387 ساعت 13:06   |     کد : 11722   |     مشاهده: 1235
به گزارش صنعت نیوز، دو چاه توسط هيات باستان‌شناسي ايراني و ايتاليايي مستقر در محوطه پارسه – پاسارگاد مجموعه تخت جمشيد کشف شد .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دو چاه توسط هيات باستان‌شناسي ايراني و ايتاليايي مستقر در محوطه پارسه – پاسارگاد مجموعه تخت جمشيد کشف شد .

مدير بنياد پژوهشي پارسه - پاسارگاد با بيان اين مطلب گفت: تخت جمشيد مکاني است که نيازمند ارايه خدمات به گردشگران است،براين اساس بنياد پژوهشي پارسه – پاسارگاد در حال آماده کردن مکاني بود که بتواند به گردشگران اين محوطه خدمات ارايه دهد.

حسن طالبيان با بيان اينکه بايد قبل از هر اقدامي در اين مجموعه عمليات باستان‌شناسي انجام شود، افزود: براين اساس پس از باستان‌شناسي در منطقه‌اي که مقرر بود مکان رفاهي براي گردشگران تعبيه شود روي لايه‌هاي سطحي چيزي ديده نشد ولي پس از ادامه کاوش ها با دو چاه مواجه شديم.

وي تصريح کرد: اينکه اين دو چاه قطعا متعلق به دوره هخامنشي يا براي دوره ديگري باشد هنوز مشخص نيست و يک فرضيه است .

طالبيان با اشاره به اينکه براي مشخص شدن دوره‌اي که اين دو چاه به آن تعلق دارد احتياج به لايه‌نگاري است ، اضافه کرد: گروه باستان‌شناسي اين محوطه در حال حاضر مجوز لازم را براي لايه نگاري دريافت کرده اند.

وي خاطر نشان کرد: بر اساس فرضيه ممکن است اين چاه متعلق به دوره هخامنشي باشد ولي بعد از تاريخ نگاري و لايه نگاري مي توان تاريخ دقيق آن را مشخص کرد.

مدير بنياد پژوهشي پارسه - پاسارگاد اضافه کرد : قبل از ورود به محوطه تخت جمشيد پارکينگي وجود دارد که اين دو چاه در آنجا يافت شده است .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11722
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است