جمعه 28 ارديبهشت 1403

اعضاي شوراي همکاري خليج فارس خط آهن مشترک احداث مي کنند

  تاريخ:پنجم آذر 1387 ساعت 13:18   |     کد : 11774   |     مشاهده: 713
به گزارش صنعت نیوز، کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مشغول بررسي تاسيس شرکتي مشترک براي احداث خط آهن مشترک هستند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مشغول بررسي تاسيس شرکتي مشترک براي احداث خط آهن مشترک هستند.

شوراي همکاري خليج فارس اعلام کرد اين خط آهن به طول هزار و نهصد و چهل کيلومتر و با ارزشي بالغ بر بيش از چهارده ميليارد دلار ، عربستان سعودي ،‌بحرين ، کويت ،‌عمان ،‌قطر و امارات عربي متحده را به يکديگر متصل خواهد کرد.

در مطالعه اي که در اين مورد صورت گرفته و قرار است نتايج ان روز سه شنبه به نشست مشترک وزيران دارائي و امور خارجه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ارائه شود ، مالکيت و تامين بودجه طرح احداث خط آهن شوراي همکاري خليج فارس از طريق تاسيس يک شرکت مشترک پيشنهاد شده است.

سوخت قطارهاي اين خط آهن گازوئيل و سرعت آنها بالغ بر دويست کيلومتر در ساعت خواهد بود .

بر اساس اين بررسي ،‌طرح مورد نظر به ديگرطرحهاي ابتکاري شواري همکاري خليج فارس در خصوص اتحاديه پولي و گمرگ و تسهيل تجارت بين اين کشورها، کمک خواهد کرد . همچنين پيش بيني مي شود اين خط آهن تا سال دو هزار و شانزده به بهره برداري برسد و کشورهاي عضو اين سازمان بايد تا سال دو هزار و چهل و پنج، سالانه صد و ده ميليون دلار ديگر نيز به توسعه زيرساختها اختصاص دهند.

خبرگزاري رويترز اعلام کرد در پي افزايش بهاي نفت در شش سال اخير،کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به شکوفايي اقتصادي رسيده و ميلياردها دلار در بخش زيربنايي سرمايه گذاري کرده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11774
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است