جمعه 28 ارديبهشت 1403

جريمه تخلفات پروانه‌هاي ساختماني افزايش مي‌يابد

  تاريخ:پنجم آذر 1387 ساعت 14:25   |     کد : 11790   |     مشاهده: 675
به گزارش صنعت نیوز، شهردار يزد از افزايش جريمه تخلفات پروانه هاي ساختماني استان يزد تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، شهردار يزد از افزايش جريمه تخلفات پروانه هاي ساختماني استان يزد تا پايان سال جاري خبر داد.

سيد‌علي‌اكبر ميروكيلي دوشنبه شب در جمع اصحاب رسانه استان يزد تخلفات انجام شده در زمينه پروانه‌هاي ساختماني را ناشي از زمانبر بودن صدور آن دانست و افزود: بخش عظيمي از زمان صدور اين پروانه‌ها مربوط به تهيه نقشه‌هاي ساختماني است كه مي‌توان با اجراي برنامه‌هاي صحيح مديريتي آن را به چند روز كاهش داد.

وي در ادامه به نظافت بافت قديم شهر يزد اشاره كرد و گفت: تاكنون 740 هكتار از اراضي استان يزد در منطقه تاريخي قرار گرفته و بخش اعظم آن متروكه و خالي از سكنه است كه اين امر موجب تخليه و انباشته شدن زباله و نخاله‌هاي ساختماني در اين مناطق شده است.

وي تصريح كرد: در صورت مشاهده و شناسايي افرادي كه اقدام به تخليه زباله‌هاي خود در اين مناطق تاريخي كنند، برابر قانون تا 5 ميليون ريال جريمه مي‌شوند.

ميروكيلي به افزايش چهار برابري بودجه بافت تاريخي استان يزد در سال جاري خبر داد و اضافه كرد: اين بودجه براي بهينه سازي و ترميم بدنه آثار تاريخي و بافت قديم هزينه مي‌شود.

شهردار يزد ساخت هفت پل عابر پياده را از جمله فعاليت‌هاي انجام شده شهرداري در نيمه نخست سال جاري برشمرد و افزود: اميدواريم با مشاركت بخش عمومي شاهد احداث پل‌هاي مكانيزه در سطح شهر باشيم.

وي همچنين از افتتاح دو پروژه ترمينال مسافربري و كارخانه كمپوست (تبديل زباله به كود آلي) استان يزد تا پايان سال جاري خبر داد.

‌ميروكيلي پيش‌بيني كرد: كار ساخت پنج تقاطع غيرهمسطح يزد در محل‌هاي سه راه حكيميان، فضاي سبز، بلوار ولايت، روگذر شهداي محراب و بلوار جانباز از ابتداي سال آينده آغاز شود.

وي در پايان سخنانش به ارزيابي عملكرد خود در مدت حضور در شهرداري يزد پرداخت و افزود: به عملكردم به عنوان شهردار نمره 10 مي‌‌دهم.

در ادامه اين نشست نيز مدير‌عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز يزد گفت: در حال حاضر بيش از 530 هكتار فضاي سبز در يزد وجود دارد كه شامل 260 هكتار در منظقه سه، 90 هكتار در منطقه دو و 180 هكتار در منطقه يك شهر يزد است.

آذردخت مرشدي اضافه كرد: براي حفظ و نگهداري اين مقدار فضاي سبز به هزار و 500 نفر كارگر نياز است كه متاسفانه تاكنون تنها موفق به جذب و به كارگيري يك سوم اين تعداد نيروي كار شده ايم.

وي افزود: امسال بيش از 27 هكتار از فضاي سبز استان يزد چمن كاري شده است.

مدير‌عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز استان يزد در پايان خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر بيش از 200 هكتار از اراضي و فضاهاي سبز استان يزد با سيستم قطره‌اي آبياري مي‌شود كه اين مقدار نسبت به ‌سال‌هاي گذشته پنج برابر شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11790
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است