جمعه 28 ارديبهشت 1403

پيشرفت طرح مسکن مهر ، خوب است

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 10:49   |     کد : 11897   |     مشاهده: 765
به گزارش صنعت نیوز، وزيرمسكن و شهرسازي حضور مردم در اجراي طرح مسکن مهر را بسيار خوب دانست و گفت : سالانه 300 تا 350 هزار واحد مسکوني مهر ، وام بانکي دريافت مي کنند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزيرمسكن و شهرسازي حضور مردم در اجراي طرح مسکن مهر را بسيار خوب دانست و گفت : سالانه 300 تا 350 هزار واحد مسکوني مهر ، وام بانکي دريافت مي کنند.

محمد سعيدي كيا پس از جلسه هيئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران ، اعتبارات بانکي توليد مسکن را بي سابقه خواند و گفت : تاكنون به استعداد ساخت يك ميليون و 300 هزار واحد مسكوني مهر، زمين واگذار شده است.

وزير مسکن و شهرسازي با اشاره به آماده سازي زمين 300 هزار واحد مسکوني مهر تصريح کرد : تاکنون 80 هزار قطعه زمين آماده سازي شده هم به مردم واگذار شده است.

سعيدي کيا افزود : براي ساخت بيش از 110 هزار واحد مسکوني در طرح مسکن مهر نيز پروانه ساخت صادر شده و پروانه ساخت 100 هزار واحد مسکوني هم در زمين هاي اجاره اي 99 ساله آماده صدور است.

وزير مسکن و شهر سازي گفت : تاکنون بيش از 30 هزار واحد مسکوني نيز در طرح مسکن مهر ، مرحله پي سازي را طي کرده و به طبقات اول و دوم رسيده است.

به گفته سعيدي کيا ، سقف طبقات سوم واحدهاي مسکوني در زمين هاي اجاره اي 99 ساله در استان زنجان هم ساخته شده است.

وي با اشاره به برنامه هاي دولت در اجراي طرح جامع مسكن براي رفع مشكل كم درآمدها افزود: دولت براي تحقق سريع تر ، پيگيري آن را به وزارت مسكن، وزارت تعاون و بانك مركزي واگذار كرده است.

سعيدي کيا تصريح کرد:دولت تلاش مي کند زمان خانه دار شدن اقشار کم درآمد را با حذف قيمت زمين و تامين اعتبارات ؛ کاهش دهد.

وي برنامه ريزي، سياستگذاري، هدايت و نظارت را از برنامه هاي دولت در بخش مسكن به ويژه مسکن مهر دانست.

وزير مسکن با تاكيد بر افزايش نقش مردم گفت: چرخ اعطاي تسهيلات به آرامي به حركت درآمده است که اميدواريم سرعت بگيرد.

وزير مسکن در ابتداي اين مصاحبه از برخي مطبوعات به خاطر شيوه گزارش سخنانش در همايش دو روز پيش طرح مسکن مهر، انتقاد کرد و گفت: درج ناقص

سخنان ، جفا به مردم است.

برخي روزنامه ها ديروز به نقل از وزير مسکن تيتر زده بودند" براي خانه دار شدن اقشار کم درآمد؛ دوره انتظار 20 ساله به 40 سال افزايش يافت".

سعيدي كيا در همايش طرح مسکن مهر در بانک مرکزي گفته بود : بر اساس آمار موجود ، يك فرد با درآمد متوسط، ‌حداقل 20 سال زمان نياز دارد تا خانه دار شود.

سعيدي كيا با اشاره به طراحي برنامه مسکن مهر براي حمايت از گروههاي کم درآمد

گفت : اين طرح 9 برنامه اجرايي دارد كه همه آنها براي خانه دار کردان اقشار کم درآمد، در حال اجراست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11897
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است