جمعه 28 ارديبهشت 1403

ضرورت ساخت راه هاي اصلي در استان اردبيل

  تاريخ:يازدهم آذر 1387 ساعت 10:19   |     کد : 12065   |     مشاهده: 793
به گزارش صنعت نیوز، استان اردبيل به لحاظ همسايگي با كشور جمهوري آذربايجان و قابليت هاي متعددكشاورزي ، صنعتي و جاذبه هاي گردشگري مورد توجه بازرگانان و گردشگران داخلي و خارجي است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، استان اردبيل به لحاظ همسايگي با كشور جمهوري آذربايجان و قابليت هاي متعددكشاورزي ، صنعتي و جاذبه هاي گردشگري مورد توجه بازرگانان و گردشگران داخلي و خارجي است.

بخش عمده ترانزيت كالا و حمل و نقل مسافر در استان اردبيل در راههاي زميني انجام مي شود ، به همين علت ساخت راه يكي از مهمترين اركان زير ساخت توسعه استان است.

اکنون تنها راه اصلي ارتباطي اردبيل با مركز كشور ، گردنه حيران است که از بدو تاسيس استان ، مسئولان ، تمام توان خود را در كنار توسعه ساير راههاي مواصلاتي به اين مسير معطوف كردند.

البته تردد در استان اردبيل افزايش يافته است و توسعه راهها بايد در صدر کارهاي مسوولان راه و ترابري باشد.

معاون حمل ونقل و پايانه هاي استان گفت : روزانه به طور متوسط 15 هزار دستگاه خودروي سبك و سنگين مسافربري و باري در تنها راه اصلي استان يعني گردنه حيران تردد مي کنند که اين مساله مسئولان را به ارتقاء درجه و توسعه شبكه هاي جديد وا داشته است .

البته وزير راه و ترابري نيز وعده داد راه اصلي اردبيل- سرچم- ميانه به طول 178كيلومتر که از سال 1379 آغاز شد تا آخر امسال به بهره برداري برسد.

آنچه قبل از بهره برداري اين راه بايد مورد توجه قرار بگيرد برنامه ريزي صحيح و اصولي مسئولان استان براي استفاده بهينه و ترغيب مسافران براي تردد از اين راه است .

به همين منظور ايجاد واحدهاي راهداري ، امكانات رفاهي- بهداشتي و خدماتي بخش خصوصي در طول مسير و ايجاد امكانات گردشگري در حاشيه رودخانه قزل‌اوزن ، ضرورتي اجتناب ناپذير است .

در صورت تحقق اين موارد ، شهرها و روستاهاي اين مسير ، پررونق مي شوند و از ترافيك سنگين گردنه حيران كه سالانه دهها تصادف مرگبار در آن روي مي دهد كاسته مي شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12065
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است