شنبه 29 ارديبهشت 1403

تجاوز به حريم آثار تاريخي ممنوع است

  تاريخ:چهاردهم آذر 1387 ساعت 12:12   |     کد : 12276   |     مشاهده: 1193
به گزارش صنعت نیوز، هر کس بدون اجازه از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور به حريم آثار تاريخي و فرهنگي تجاوز کند مجرم است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هر کس بدون اجازه از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور به حريم آثار تاريخي و فرهنگي تجاوز کند مجرم است.

صنايع‌دستي و گردشگري، امير ضيائيان، مسئول روابط عمومي يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي کشور گفت: بدون ترديد يکي از عوامل مؤثر در حفاظت از فرهنگ و هويت ملي، وضع قوانين، مقررات و اجراي درست آنهاست.

ضيائيان افزود: طبق ماده 560 قانون مجازات اسلامي هر کس به حريم آثار فرهنگي و تاريخي تجاوز و مبادرت به عملياتي کند که منجر به تزلزل اثر تاريخي شود علاوه بر رفع آثار تخلف و پرداخت خسارت وارده به حبس از 1 تا 3 سال محکوم مي‌شود.

وي در ادامه گفت: خوشبختانه آمار تجاوز به حريم آثار تاريخي کاهش چشمگيري داشته است به‌طوري ‌که از کل جرايم در حوزه ميراث فرهنگي در هشت ماه ابتداي امسال، 8 درصد مربوط به اين جرم بوده است.

مسئول روابط عمومي يگان حفاظت در خصوص جرايم در امامزاده‌ها يادآور شد: 45 درصد از کل جرايمي که در امامزاده‌ها به وقوع پيوسته است در امامزاده‌هاي غير ثبتي گزارش شده که از اين تعداد 3 درصد مربوط به تجاوز به حريم امامزاده‌هاست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12276
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است