شنبه 29 ارديبهشت 1403

موزه ليورپول تمدن مصر باستان را به تصوير مي‌کشد

  تاريخ:چهاردهم آذر 1387 ساعت 12:16   |     کد : 12279   |     مشاهده: 1253
به گزارش صنعت نیوز، آثار برجسته تمدن مصر باستان ، از آغاز اولين امپراطوري تا دوره سلطه روميان، براي اولين بار پس از جنگ جهاني دوم در موزه ليورپول به تصوير کشيده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، آثار برجسته تمدن مصر باستان ، از آغاز اولين امپراطوري تا دوره سلطه روميان، براي اولين بار پس از جنگ جهاني دوم در موزه ليورپول به تصوير کشيده خواهند شد.

يکي از مهم ترين آثاري که در اين موزه به نمايش در خواهد آمد، کمربند رامسس سوم،‌آخرين فرعون مصر است که در سال 1180 پيش از ميلاد مسيح، در نبردي بر تن فرعون پوشانده شده بود.

اشلي کوک، مسئول موزه ليورپول گفت: سعي ما اين است تا مجموعه کاملي از تمدن مصر را با به نمايش در آوردن اشياي به دست آمده از مقبره منس(Menes)،‌ اولين فرعون مصر در 3000 سال پيش از ميلاد مسيح، تا زمان حکومت روميان و يونانيان بر اين کشور به تصوير بکشانيم.

وي افزود: برخي از اشيا آنچنان سالم باقي مانده اند که حتي پس از گذشت چند هزار سال بوي کندر وعطر آنها هنوز به مشام مي‌رسند.

به همراه آثار و اشيا موجود، موميايي‌هايي از فراعنه، اشراف و حتي گربه‌هايي که به همراه آنها دفن مي‌شدند ديگر بخش‌هاي نمايشي موزه را تشکيل مي‌دهند.

مسئولان موزه زمان گشايش آنرا از پنجم ماه دسامبر اعلام کرده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12279
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است