شنبه 29 ارديبهشت 1403

استرالیا برای میزبانی جام جهانی 2018 تلاش می کند

  تاريخ:بيستم آذر 1387 ساعت 12:25   |     کد : 12457   |     مشاهده: 1107
به گزارش صنعت نیوز، دولت استرالیا روز چهارشنبه بیش از چهل و پنج میلیون دلار برای حمایت از تلاشهای این کشور به منظور میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال سال دو هزار و هجده اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، دولت استرالیا روز چهارشنبه بیش از چهل و پنج میلیون دلار برای حمایت از تلاشهای این کشور به منظور میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال سال دو هزار و هجده اختصاص داد.

کوین راد نخست وزیر استرالیا، کیت الیس وزیر ورزش و مارتین فرگوسن وزیر گردشگری این کشور با انتشار بیانیه ای، اعلام کردند تزریق چهل و پنج میلیون و ششصد هزار دلار توسط دولت، پیام آشکاری است درباره جدی بودن میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال سال دو هزار و هجده به دنیای فوتبال.

وزیر ورزش استرالیا نیز در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد اعلام این خبر نشان می دهد ما در تعهد خود در این زمینه بسیار جدی هستیم و می دانیم در صورت برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات، این مسئله نه فقط پیروزی بزرگی برای جامعه فوتبال بلکه برای جهان ورزش، اقتصاد و زیرساختهای ما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، فدراسیون فوتبال استرالیا در پایان سال دو هزار و ده، بطور رسمی قصد خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام خواهد کرد و انتظار می رود تصمیم گیری در این خصوص در سال دو هزار و یازده انجام شود.

فرانک لوی رییس فدراسیون فوتبال استرالیا نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد مبلغ تخصیص یافته بطور عاقلانه به منظور دریافت بهترین خدمات حرفه ای برای اطمینان خاطر از این مسئله که این کشور شانس واقعی برای میزبانی مسابقات جام جهانی دارد، خرج خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد ما تاکنون دو بار بازیهای المپیک، دو بار مسابقات جام جهانی راگبی برگزار کرده ایم و قدرت استرالیا در زمینه فوتبال نیز غیرقابل آنکار است.

دولت در همکاری با فدراسیون فوتبال استرالیا و دولت های محلی برای حمایت از قصد این کشور به منظور برگزاری این مسابقات تلاش خواهد کرد.

این در حالیست که انتظار می رود قدرت های اروپایی همچون انگلیس، اسپانیا و روسیه، هلند و بلغارستان بطور مشترک و چین، ژاپن، قطر، امریکا و مکزیک نیز برای کسب میزبانی این مسابقات تلاش کنند.

دور بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال دو هزار و ده در آفریقای جنوبی برگزار می شود و برزیل نیز به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی سال دو هزار و چهارده انتخاب شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12457
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است