يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

از فرانسه به علت مشارکت در ساخت راه اهن در شرق قدس انتقاد شد

  تاريخ:بيست و سوم آذر 1387 ساعت 12:30   |     کد : 12575   |     مشاهده: 711
به گزارش صنعت نیوز، نه تنها رژيم صهيونيستي به علت احداث راه اهن ميان بيت المقدس و شهرکهاي صهيونيست نشين در کرانه باختري مورد انتقاد است بلکه اين انتقادات دامن شرکت فرانسوي را که در اين طرح مشارکت داشته نيز گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، نه تنها رژيم صهيونيستي به علت احداث راه اهن ميان بيت المقدس و شهرکهاي صهيونيست نشين در کرانه باختري مورد انتقاد است بلکه اين انتقادات دامن شرکت فرانسوي را که در اين طرح مشارکت داشته نيز گرفته است.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي هم اکنون به علت عمليات احداث اين راه اهن رفت و امد خودروها در بيت المقدس شرقي با دشواري و ترافيک سنگين انجام مي شود. با اينکه بيشترين دردسر اين طرح را فلسطينيان ساکن بيت المقدس بايد تحمل کنند اما در نهايت هيچ نفعي براي انها ندارد. اين خط اهن در واقع مرکز شهر بيت المقدس را به چند شهرک غير قانوني يهودي نشين در شرق وصل مي کند که در سرزمينهاي اشغالي فلسطينيان ايجاد شده است. اين طرح بخشي از برنامه گسترده تر اسرائيل براي سلطه بر کل بيت المقدس است و قصد دارد با اين کار مطمئن شود که شهرکهاي يهودي نشين دائمي خواهند شد. ارزش قرارداد احداث اين خط اهن حدود نيم ميليارد دلار است و دو شرکت فرانسوي در اين طرح مشارکت دارند. احداث چنين تاسيساتي در مناطق اشغالي بر خلاف کنوانسيونهاي ژنو است. اين مسئله باعث شده است يک سازمان کوچک غيردولتي اين دو شرکت بزرگ فرانسوي را متهم کند که اشغالگري را به منبع درامد خود تبديل کرده اند.

يواخيم ووهل فيل از مخالفان اين طرح که پيش از اين فعاليتهاي گروه او باعث شده بود تا شرکت سوئدي از اين طرح کنار بکشد گفت اروپا موضعي دوگانه دارد که به لحاظ سياسي به هيچ وجه قابل قبول نيست زيرا از يکطرف شرکتهاي اروپايي در اجراي طرحهاي زيربنايي در شهرکهاي يهودي نشين مشارکت مي کنند و در طرف ديگر دولتهاي اروپايي با گسترش و توسعه اين شهرکها مخالفند.

گفتني است مسوولان اين دو شرکت حاضر نشدند درباره اجراي اين طرح در مناطق اشغالي توضيح بدهند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12575
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است