جمعه 28 ارديبهشت 1403
برنده جايزه نوبل:

مرکل از وخامت بحران اقتصادي اگاه نيست

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1387 ساعت 10:17   |     کد : 12626   |     مشاهده: 1405
به گزارش صنعت نیوز، پل کروگمن برنده جايزه اقتصاد نوبل سال دوهزار وهشت در مصاحبه اي که قرار است روز دوشنبه اينده منتشر شود اعلام کرد مرکل از وخامت بحران کنوني به خوبي اگاه نيست.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، پل کروگمن برنده جايزه اقتصاد نوبل سال دوهزار وهشت در مصاحبه اي که قرار است روز دوشنبه اينده منتشر شود اعلام کرد مرکل از وخامت بحران کنوني به خوبي اگاه نيست.

کروگمن در مصاحبه با هفته نامه اشپيگل گفت انگلا مرکل وپير اشتاينبروکPeer Steinbrück وزير دارايي دولت او همچنان براساس منطق جهان يکي دو سال پيش فکر مي کنند يعني هنگامي که تورم و کسري ها (بودجه ، تراز تجاري )تهديد اصلي به شمار مي رفت.

وي اعلام کرد انها به خوبي از اهميت بحران اقتصادي اگاه نيستند و به اين ترتيب زمان ارزشمند ( براي الماني ها و براي اروپا)‌ را از دست مي دهند.

کروگمن افزود احتمالا انها از نرمش عقلاني برخوردار نيستند.

انگلا مرکل در اروپا و حتي در کشور خود با انتقاداتي در اين خصوص مواجه است .

استاد دانشگاه پرينستون در امريکا همچنين اعلام کرد مطرح کردن اينکه کاهش ماليات ها امري نامطلوب است بايد به عنوان استدلالي براي برنامه اي بهتر به کار رود و نه اينکه دليلي براي انجام ندادن کار باشد.

مرکل که با درخواست هاي زيادي براي کاهش ماليات به عنوان درمان بحران مواجه است اوايل دسامبر اعلام کرد فعلا قصد چنين کاري ندارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، کروگمن اعلام کرد اگر دولت المان اقدام نکند ما در معرض سقوط بسيار جدي ( اقتصادي) با بدترين ميزان بيکاري از دهه سي و به اين ترتيب يک دهه از دست رفته براساس الگوي ژاپن قرار خواهيم گرفت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12626
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است