جمعه 28 ارديبهشت 1403

كاهش تدریجي قيمت در صنایع پایین دستی

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1387 ساعت 15:46   |     کد : 12648   |     مشاهده: 1571
به گزارش صنعت نیوز ، یکی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در خصوص کاهش قیمت کالا گفت: با توجه به کاهش قیمت مواد اولیه در بازار مانند قیمت فراورده های نفتی ، فولادی و معدنی می توان به تدریج این کاهش را در صنایع پایین دستی نیز مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز ، یکی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در خصوص کاهش قیمت کالا گفت: با توجه به کاهش قیمت مواد اولیه در بازار مانند قیمت فراورده های نفتی ، فولادی و معدنی می توان به تدریج این کاهش را در صنایع پایین دستی نیز مشاهده کرد.

در این صورت صنایعی که مواد اولیه خود را در بازار ارزان تر خریداری می کنند و قیمت تمام شده کالای تولید شده کاهش می یابد ، طبیعتاً در بازار هم این کاهش را می توان در آن محصول مشاهده کرد.

سلطانی در ادامه گفت : این کاهش قیمت منوت است به این که شرایط بازار کماکان شرایطی رقابتی باشد. بعنی در شرایطی که تولید کننده احساس کند برای ادامه فروش و یا تولیدش مجبور به رقابت با رقبا می باشد .

 وقتی این امکان برای تولید کننده و فروشنده باشد که قیمت محصول خود را کاهش دهد او نیز طبیعتاً این کار را انجام می دهد و نیازی به دستور یا الزام نیست.

وی در خاتمه اینگونه بیان کرد که : تنها مطلبی که در این میان وجود دارد این است که اقتصاد کشور ما ارتباط سریع و روانی با اقتصاد کشورهای دیگر ندارد ، بنابراین تأثیر کاهش قیمت مواد اولیه در کشورهای دیگر به نسبت سریعتر از کشور ماست ، از طرفی دیگر بازارهای بین المللی از نظر رقابت بسیار قوی تر از بازارهای داخلی ما هستند که تمام این ها رابطه مستقیمی با کندی روند کاهش قیمت ها در بازار داخلی دارند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12648
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است