جمعه 28 ارديبهشت 1403

چين: توفان اقتصادي در راه است

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 12:04   |     کد : 12703   |     مشاهده: 1489
به گزارش خبرنگار صنعت نیوز، وزير کميسيون توسعه و اصلاحات چين از بروز چالش ها و وقوع توفان اقتصادي در سال آينده ميلادي ابراز نگراني کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزير کميسيون توسعه و اصلاحات چين از بروز چالش ها و وقوع توفان اقتصادي در سال آينده ميلادي ابراز نگراني کرد.

روزنامه رنمين ژيبائو چاپ پکن امروز به نقل از "جانگ پينگ" نوشت ، مشکلات اقتصادي و مالي جهاني ، خطر رکود اقتصادي چين را افزايش مي دهد.

وي با ابراز نگراني از اوضاع اقتصادي چين گفت: وضع بسيار نگران کننده و دشوار است.

اين وزير چيني پيش بيني کرد ، سال آينده ميلادي بحران اقتصادي و مالي جهان ضربات بيشتري به چين و ديگر کشورها وارد کند.

وي گفت: مخاطرات اقتصادي داخلي و متغيرهاي نامعلوم رشد اقتصادي چين را با رکود مواجه مي کند.

"جانگ" افزود: بيش از شش دهه است که اقتصاد چين به واردات و صادرات و سرمايه گذاري خارجي وابسته است. وزير کميسيون توسعه و اصلاحات چين گفت: اوضاع نامطلوب اقتصاد جهاني سبب کاهش تقاضا براي کالاهاي چيني و کم شدن ميزان خريد و در نهايت رکود اقتصادي در اين کشور مي شود.

وي کاهش رشد اقتصادي را بزرگترين معضل چين در سال جاري و سال آينده ميلادي عنوان کرد.

رنمين ژيبائو افزود: اين نخستين بار است که يک مقام بلندپايه چين از بحران مالي جهاني و تاثيرات مخرب آن بر اقتصاد چين تا اين اندازه ابراز نگراني مي کند.

اين در شرايطي است که دولت چين در نشست هفته گذشته در پشت درهاي بسته ، راهکارهايي را براي مقابله با بحران اقتصادي در کشور جستجو کرده است.

در همين حال "جو يانگ کانگ" عضو دفتر سياسي حزب حاکم بر چين گفت: همه بايد براي اتخاذ تدابيري به منظور حفاظت از ثبات اقتصادي چين تلاش کنند.

از سوي ديگر هو جين تائو رييس جمهور چين در استان "ليائو نينگ" در شمال شرق اين کشور گفته است: مشکلات اقتصادي مخاطرات اجتماعي را نيز به دنبال خواهد داشت.

همچنين "شي جين پينگ" معاون رييس جمهور چين از حزب و دولت اين کشور خواسته است براي مقابله با بحران اقتصادي و مالي ، توسعه علمي را مبناي کار خود قرار دهند.

رشد اقتصادي چين در پايان امسال به حدود 9 و نيم درصد کاهش يافته است که در مقايسه با يازده و نيم درصد سال گذشته چشمگير است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12703
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است