جمعه 28 ارديبهشت 1403

تشكيل گروه بانكداري اسلامي در بانك ملت

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 12:14   |     کد : 12704   |     مشاهده: 1575
به گزارش خبرنگار صنعت نیوز، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملت گفت : در مرکز تحقیقات بانک ملت گروه های پژوهشی متعددی وجود دارد که در حوزه های مرتبط با بانک فعالیت می کنند مانند ، اقتصادی ، منابع انسانی ، الکترونیک و IT و بهره وری و سایر حوزه های تحقیقاتی که اعتباری هستند و بحث های مالی که وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملت گفت : در مرکز تحقیقات بانک ملت گروه های پژوهشی متعددی وجود دارد که در حوزه های مرتبط با بانک فعالیت می کنند مانند ، اقتصادی ، منابع انسانی ، الکترونیک و IT و بهره وری و سایر حوزه های تحقیقاتی که اعتباری هستند و بحث های مالی که وجود دارد.

نادری در گفتگوی خود با خبرنگار صنعت نیوز گفت: یکی از نکاتی که لازم است ما در پروژه های تحقیقاتی داشته باشیم و همیشه نیازمند آن بوده ایم و جایش همیشه در پروژه های بانکی خالی بوده است گروه بانکداری اسلامی بود.

وی اشاره کرد : بانکداری اسلامی چند هدف را دنبال می کند ، هم در حوزه آموزشی و هم در حوزه پژوهش که بتواندهم معیارهای پژوهشی و هم موازین آموزشی را برای بانک ملت و درگامی متعالی تر برای سیستم بانکداری کشور به همراه بیاورد این سیستم دو هدف پژوهشی و آموزشی دارد تا بتواند با اندیشه ما و منابع غنی که در اقتصاد اسلامی ، مبانی فقهی و نظریه پردازی که در اسلام وجود دارد برای آسان تر نمودن عقودی که در بانکها جاری است از آن استفاده کرد. در بخش آموزشی این هدف ، نیز توانمند کردن نیروهای بانکی و معرفی تکنیک ها و ابزار آلات جدید دنبال می شود.

نادری در ادامه خاطر نشان کرد: سیستم بانکداری کشور ما اسلامی است ولی این گروه به این منظور تأسیس شده که پژوهش و آموزش را در خود بانک ها و در سیستم بانکی با یک تناظر نزدیکتری برقرار کند ، بین آنچه که در عقود و آنچه که در مبانی فقهی و در عمل اجرا می شود ، تا بتوان روشهای بهتری برای بانکداری تجاری و بانکداری توسعه ای ارائه بدهند.

وی در خاتمه اعلام کرد: محل استقرار دفتر فعالیت های اصلی دفتر و مدیریت آن در شهر مقدس قم است و فعالیتهای علمی وتحقیقاتی آنها نیز در همان شهر انجام می شود ، و جلسات هفتگی برای هماهنگی ما با اعضاء گروه در تهران برگزار می شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12704
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است