يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ایران کاندیدای برگزاری دو رویداد ورزشی آسیایی

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 14:27   |     کد : 12727   |     مشاهده: 1113
به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، فدراسیون والیبال ایران قصد دارد امتیاز برگزاری دومین دوره مسابقات جام مردان آسیا (AVC کاپ) و همچنین شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، فدراسیون والیبال ایران قصد دارد امتیاز برگزاری دومین دوره مسابقات جام مردان آسیا (AVC کاپ) و همچنین شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 را از آن خود کند.

پس از آنکه در اجلاس اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا با تقاضای ایران برای میزبانی مسابقات 2009 مردان آسیا مخالفت شد، فدراسیون والیبال کشورمان به عنوان کاندیدای برگزاری شانزدهمین دوره این پیکارها در سال 2011 معرفی شد.

"لیو جون" دبیر اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا در نامه ای خطاب به سعید درخشنده دبیر فدراسیون کشورمان با بیان اینکه انتخاب فیلیپین به عنوان میزبان مسابقات 2009 مردان آسیا درراستای متعادل نمودن رشد والیبال آسیا و درنظر گرفتن عواملی نظیر پشتیبانی مالی و حقوق پخش تلویزیونی انجام پذیرفته است، ایران را به عنوان کاندیدای برگزاری شانزدهمین دوره این رقابت‌ها در سال 2011 منظور کرد.

فدراسیون والیبال ایران همچنین خواستار برگزاری دومین دوره مسابقات جام مردان آسیا در سال 2010 است که نخستین دوره آن امسال با نام AVC کاپ در تایلند انجام شد و با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید. 8 تیم برتر پیکارهای فیلیپین در دور آتی این مسابقات حضور خواهند داشت.

تاکنون کشور دیگری برای برگزاری دومین دوره مسابقات جام مردان آسیا و شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا اعلام آمادگی نکرده است. با این حال موافقت با میزبانی ایران که نخستین کاندیدای این دو رویداد محسوب می شود منوط به حاصل شدن توافق با IEC ورزشی (اتحادیه تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه) است که اسپانسرتمام مسابقات آسیا را برعهده دارد.

"شانریت" رئیس و دبیرکمیته مسابقات فدراسیون‌های آسیایی و جهانی والیبال در نامه ای خطاب به سعید درخشنده که عضویت این دو کمیته را بر عهده دارد از وی خواسته برای مسائل مربوط به پخش تلویزیونی دو رقابت فوق با مسئول حقوق تلویزیونی بین المللی AVC در سازمان IEC ورزشی مذاکره شود. "گی هورن" از هنگ کنگ مسئول حقوق تلویزیونی بین المللی AVC در اتحادیه تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه است. مقر اتحادیه تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در مالزی است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12727
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است