جمعه 4 خرداد 1403

روح دايناسور آشکار شد

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 14:57   |     کد : 12731   |     مشاهده: 1157
به گزارش خبرنگار صنعت نیوز ،دانشمندان درصددند با استفاده از قدرت تصويرسازي اشعه ايکس، فسيلي جديد و متحرک از يک روح را به تصوير بکشند، فسيلي که نشان دهنده اندام روح مانند دايناسور پرنده‌اي است که در حدود 150 ميليون سال پيش مي‌زيسته است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز ،دانشمندان درصددند با استفاده از قدرت تصويرسازي اشعه ايکس، فسيلي جديد و متحرک از يک روح را به تصوير بکشند، فسيلي که نشان دهنده اندام روح مانند دايناسور پرنده‌اي است که در حدود 150 ميليون سال پيش مي‌زيسته است.

دانشمندان سعي کرده‌اند با استفاده از فن‌آوري جديد اشعه ايکس و با حرکت الکترونها با سرعتي نزديک به سرعت نور تصويري واضح از ظاهر و بدن اين دايناسور پرنده را آشکار کنند.

آنها با عکسبرداري سطحي از فسيل به دست آمده و دستگاه‌ تقويت ذرات الکترونيکي اقدام به متحرک سازي تصاويري کردند که از اسکن دايناسور به دست آمده بود.

گروهي از ديرينه‌شناسان دانشگاه منچستر انگلستان و مرکز دايناسور شناسي ويومينگ آلمان، با استفاده از فسيل دايناسور پرنده‌اي که در منطقه‌اي مردابي در آلمان به دست آورده بودند، اقدام به انجام اين کار کردند.

فيل مانينگ يکي از اعضاي تيم تحقيق گفت: اسکن هاي گرفته شده از فسيل نشانه‌هايي از وجود چند دندان تيز کوچک و دو چنگال در انتهاي هر بال پرنده را مشخص مي‌کرد.

وي با اشاره به اينکه چنين پرنده‌هايي، سرعت زيادي در پرواز نداشتند افزود: اين دايناسور پس از مرگ در مردابي کاملا شور سقوط کرد که باعث سالم ماندن آن پس از گذشت ميليون‌ها سال شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12731
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است