شنبه 29 ارديبهشت 1403

موزه‌هاي آذربايجان شرقي به آثار فاخر صنايع دستي مزين مي شوند

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 15:04   |     کد : 12732   |     مشاهده: 1095
به گزارش خبرنگار صنعت نیوز ،به زودي آثار ارزشمند و تاريخي هنرهاي سنتي و صنايع دستي آذربايجان شرقي در موزه هاي استان قرار خواهند گرفت تا همراه با ديگر آثار موجود در موزه ها مورد بازديد و مطالعه علاقه مندان قرار بگيرد .

 به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز ،به زودي آثار ارزشمند و تاريخي هنرهاي سنتي و صنايع دستي آذربايجان شرقي در موزه هاي استان قرار خواهند گرفت تا همراه با ديگر آثار موجود در موزه ها مورد بازديد و مطالعه علاقه مندان قرار بگيرد .

صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تراب محمدي ضمن اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به اينکه آذربايجان شرقي استاني تاريخي و فرهنگ پرور است و توليد و استفاده از گونه هاي متعددي از هنرهاي سنتي و صنايع دستي از گذشته در آن رواج داشته است، شايسته است بازديدکنندگان از موزه هاي استان هم با ديدن اين آثار مهم و برجسته در جريان تاريخ فرهنگي و هنري منطقه قرار گيرند.

وي افزود: موزه هاي استان جهت دريافت و پذيرش آثار صنايع دستي فاخر و تاريخي مردم آمادگي کامل دارند و تمهيداتي انديشيده شده تا اين آثار به نام اهدا کننده و در ويترين اختصاصي در موزه به نمايش در آيد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت:اين اقدام به منظور ترويج صنايع دستي، گسترش موزه ها و ايجاد موزه هاي تاريخي و ميراثي و تبديل موزه ها به مجموعه هايي پويا، با همکاري استانداري، شهرداري و ساير نهادهاي مرتبط انجام خواهد گرفت.

محمدي تصريح کرد: با توجه به اينکه آثار کهن صنايع دستي در مقابل گذشت زمان و اتفاقات طبيعي و انساني در معرض فرسودگي و آسيب ديدن است ، اين اقدام فرصت مناسبي را جهت نگهداري اصولي و مرمت احتمالي آثار مهيا مي سازد و اشياي اهدا شده، تحت نظارت و مراقبت سازمان و مرمتگران زبده اين عرصه خواهند بود.

تراب محمدي در پايان تصريح کرد: افرادي که داراي نمونه هاي ارزشمند صنايع دستي هستند، مي توانند با مراجعه به موزه هاي استان يا حضور در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از چگونگي اين اقدام مطلع شوند و گام مهمي در جهت حفظ و ترويج فرهنگ غني گذشتگانمان بردارند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12732
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است