شنبه 29 ارديبهشت 1403

نيمي از صنعتگران صنايع‌دستي همدان در مصنوعات چوبي فعالند

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1387 ساعت 15:07   |     کد : 12734   |     مشاهده: 1173
به گزارش خبرنگار صنعت نیوز ،نزديک به نيمي از شاغلان صنايع دستي استان همدن در کارگاه‌هاي مصنوعات چوبي اين استان فعال هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز ،نزديک به نيمي از شاغلان صنايع دستي استان همدن در کارگاه‌هاي مصنوعات چوبي اين استان فعال هستند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان همدان با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر نزديک به 23 هزار نفر در کارگاه‌هاي صنايع دستي استان همدان فعال هستند.

احمد جعفرپور با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 11 هزار و 200 صنعتگر صنايع دستي در کارگاه‌هاي مصنوعات چوبي استان فعال هستند، اظهار داشت: اين در حالي است که بيشترين کارگاه‌هاي استان نيز در اين رشته فعاليت مي‌کنند.

وي ادامه داد: مصنوعات چوبي استان شامل رشته‌هاي معرق، منبت، رويه کوبي مبل، مشبک و نازک‌کاري چوب است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان همدان با بيان اينکه تعداد کارگاه‌هاي رشته‌هاي مرتبط با مصنوعات چوب بيش از 5 هزار و ششصد رشته در سطح اين استان است، گفت: اين کارگاه‌ها در شهرستان‌هاي همدان، ملاير، نهاوند، تويسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار و رزن فعال هستند.

جعفرپور تصريح کرد: در حال حاضر شهرستان تويسرکان با بيش از دو هزار و 500 کارگاه بيشترين کارگاه‌هاي مصنوعات چوبي را دارا است ضمن اينکه بيشتر اين کارگاه‌ها در بخش مبلمان منبت مشغول به کارند.

وي در ادامه اظهار داشت: تعداد اين کارگاه‌ها در شهرستان‌هاي ملاير و همدان نيز با دو هزار و 400 و 430 کارگاه و بيش از 5 هزار و 600 شاغل قابل توجه است.

احمد جعفرپور با تأکيد بر اينکه در حال حاضر بيش از 5 هزار و صد صنعتگر و توليد کننده نيز در شهرستان تويسرکان فعال هستند، افزود: نکته قابل توجه در مورد فعالان صنايع دستي در اين شهرستان اين است که اشتغال در بخش مصنوعات چوبي شغل قريب به اتفاق آن‌ها است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان همدان افزود: بيشترين کارگاه‌ها و فعالان صنايع‌دستي استان همدان طبق آخرين آمار موجود در معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان در بخش مصنوعات چوبي و بعد از آن در سفال و سراميک به طور خاص فعاليت مي‌کنند.

گفتني است طبق آخرين اطلاعات اين معاونت در شش ماهه اخير، بيش از 13 هزار کارگاه صنايع‌دستي در سطح استان همدان فعاليت مي‌کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12734
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است