جمعه 28 ارديبهشت 1403

2009 سال رکود اقتصادی

  تاريخ:سی ام آذر 1387 ساعت 12:03   |     کد : 12791   |     مشاهده: 1471
به گزارش صنعت نیوز، یک موسسه مالی بین المللی هشدار داد جهان در سال آینده دچار رکود اقتصادی شدید می شود .

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، یک موسسه مالی بین المللی هشدار داد جهان در سال آینده دچار رکود اقتصادی شدید می شود .

موسسه مالی بین المللی ( ای ای اف ) که مقر آن در واشنگتن است ، اعلام کرد : اقتصاد جهان پس از رشد دو درصدی در سال جاری ،‌ با چهار دهم درصد کاهش رشد در سال 2009 روبرو خواهد شد .

چارلز دالارا مدیر عامل این موسسه در نشستی خبری با اشاره به رکود اقتصادی در سال آینده ، آن را شدیدترین رکود اقتصادی توصیف کرد که به طور همزمان سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه بحران جهانی نیازمند واکنش هماهنگ جهانی است بر لزوم اجرای اقدامات برای مقابله با بحران مالی به طور همزمان در اروپا و ژاپن تاکید کرد.

در گزارش ماهانه موسسه مالی بین المللی در خصوص نظارت بر اقتصاد جهانی پیش بینی شده است اقتصاد کشورهایی مانند امریکا ، انگلیس ، کشورهای منطقه یورو و ژاپن که هم اکنون در رکود بسر می برند،‌ در سال آینده یک و چهاردهم درصد کاهش یابد .

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود اقتصاد امریکا که کانون بحران مالی جهان به شمار می رود پس از رشد یک و دو دهم درصدی در سال جاری ،‌در سال دو هزار و نه یک و سه دهم درصد کاهش یابد.

به همین ترتیب احتمال می رود اقتصادکشورهای منطقه یورو پس از رشد نه دهم درصدی در سال جاری ، یک و پنج دهم درصد و اقتصاد ژاپن نیز یک و دو دهم درصد کاهش یابد.

این در حالیست که فرانسه از کشورهای منطقه یورو که هم اکنون با افزایش سریع نرخ بیکاری روبرو ست روز جمعه پیش بینی کرد برای نخستین بار از سال هزار و نهصد و نود و سه ،‌در سال آینده دچار رکود اقتصادی شود.

در همین حال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت ژاپن روز جمعه رشد اقتصادی این کشور را در سال مالی آینده ، از آوریل 2009 تا مارس 2010 صفر پیش بینی کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12791
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است