شنبه 29 ارديبهشت 1403

آمن هوتپ سوم به مصر بازگشت

  تاريخ:سی ام آذر 1387 ساعت 12:42   |     کد : 12800   |     مشاهده: 1205
به گزارش صنعت نیوز، طي مراسمي در سفارت مصر در لندن، مجسمه با ارزشي که چندين سال پيش به عنوان يک هديه ارزان قيمت به صورت غير قانوني از اين کشور خارج شده بود، به صاحبان اصلي خود بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طي مراسمي در سفارت مصر در لندن، مجسمه با ارزشي که چندين سال پيش به عنوان يک هديه ارزان قيمت به صورت غير قانوني از اين کشور خارج شده بود، به صاحبان اصلي خود بازگردانده شد.

اين مجسمه با ارزش سرديسي از آمن هوتپ سوم، فرعون مصر است، که در سال 1990 توسط يکي از عتيقه شناسان بريتانيايي به صورت قاچاق از مصر خارج شد.

مقامات مصري معتقدند سارق اين اثر، که از سال 1994 تا کنون در زندان به سر مي‌برد، ناقض قانوني بوده است که بيش از 100 سال، درباره نحوه خروج آثار باستاني مصر وضع شده است.

لازم به ذکر است، علاوه بر سارق اصلي مجسمه مذکور تاجري آمريکايي که در سال 2002 اقدام به خريد آن کرده بود نيز به دليل شرکت در خريد و فروش اشيا قاچاق عتيقه دستگير شده است.

آمن هوتپه سوم، يکي از فراعنه مصر است که به دليل توسعه روابط ديپلماتيک با کشورهايي همچون سوريه، قبرس، بابل و آشور و تاسيس بناهايي در شهرهاي طبس، ممفيس و نوبيا شهرت داشته است.وي در سال 1375 پيش از ميلاد درگذشت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12800
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است