شنبه 29 ارديبهشت 1403

اتمام مرمت اضطراري2 قلعه تاريخي در هرمزگان

  تاريخ:سی ام آذر 1387 ساعت 12:43   |     کد : 12801   |     مشاهده: 1325
به گزارش صنعت نیوز، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان گفت:عمليات مرمت اضطراري در قلعه هزاره ميناب و گوربند به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان گفت:عمليات مرمت اضطراري در قلعه هزاره ميناب و گوربند به پايان رسيد.

عباس نوروزي،معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان با بيان مطلب فوق گفت: اين پروژه با اعتباري نزديک به 18 ميليون تومان به اتمام رسيد.

نوروزي افزود:طي اين عمليات راه دسترسي قلعه هزاره ميناب به منظور انجام عمليات نجات بخشي به طور کامل انجام شد.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان به قلعه تاريخي گوربند اشاره کرد و گفت: همچنين عمليات حفاظتي به منظور جلوگيري از ريزش قلعه گوربند صورت گرفت.

خاطر نشان مي شود،قلعه گوربند در روستاي گوربند حدود 30 کيلومتري ميناب واقع شده و اکنون اطراف آن را اراضي و خانه هاي روستايي فرا گرفته است . اين قلعه چهاربرج ديده باني داشته که درحال حاضر تخريب شده است.

قلعه هزاره ميناب نيز به بي بي مينو معروف است.مردم بومي معتقدند در روزگاران گذشته دو خواهر به نام‌هاي بي بي مينو و بي بي نازنين اين شهر را بنا کرده‌اند.درگذشته دو قلعه وجود داشته که يکي از آنها ويران شده است.اين قلعه تا اواخر دوره قاجار مرکز حکومت محلي بوده و در اطراف آن ، خندقي وجود داشته است . درآن زمان هميشه سربازان مسلح درقلعه نگهباني مي دادند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12801
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است