شنبه 29 ارديبهشت 1403

برگزاري طرح تور‌هاي فرهنگي ويژه فرهيختگان ايران زمين

  تاريخ:سی ام آذر 1387 ساعت 12:46   |     کد : 12802   |     مشاهده: 1209
به گزارش صنعت نیوز، به گزارش سفر نیوز ، طرح برگزاري تور‌هاي فرهنگي ويژه فرهيختگان ايران زمين با هدف بهره‌گيري از دانش گروهي و استفاده از راهنمايان با تجربه، مدرسين دانشگاه و آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري اجرا مي‌‌شود و اين طرح به معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، به گزارش سفر نیوز ، طرح برگزاري تور‌هاي فرهنگي ويژه فرهيختگان ايران زمين با هدف بهره‌گيري از دانش گروهي و استفاده از راهنمايان با تجربه، مدرسين دانشگاه و آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري اجرا مي‌‌شود و اين طرح به معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ارائه شده است.

حسن انصاري، مجري اين طرح با اعلام اين خبر گفت: در طراحي و اجراي اين تور‌ها سال‌ها تجربه خود را در برگزاري تور‌هاي فرهنگي به کار گرفته‌ايم .

وي با اشاره به اينکه اين تور‌هاي از برنامه‌هاي کوتاه مدت يک روزه تا تور‌هاي جامع چند روزه را در برمي‌گيرد، تاکيد کرد: اجراي اين طرح باعث مي‌شود تا افراد آموزش ديده و متخصص در رشته‌هاي مختلف جهانگردي مشغول به کار شوند و با ايجاد اشتغال مولد تعداد زيادي از جوانان کشور مشغول به کار مفيد و مرتبط به تخصصشان ‌شوند.

وي ادامه داد: اجراي اين طرح باعث اصلاح رويکرد موجود گردشگري داخلي مي‌شود و دست‌اندرکاران صنعت را بيش از پيش با ويژگي‌ها و قابليت‌هاي آن آشنا مي‌سازد.

مجري تور‌هاي فرهيختگان بيان کرد: اجراي چنين تور‌هايي توجه سرمايه‌گذاران در بخش‌هاي مختلف جهانگردي را بيش از پيش به خود جلب مي‌کند و زمينه‌هاي سرمايه‌گزاري جدي در اين بخش را به وجود مي‌آورد.

انصاري به تغيير نگرش در جامعه اشاره کرد و افزود: اجراي چنين تورهايي با ارائه کيفيت مناسب، ذهنيت موجود را تغيير مي‌دهد و مردم به اين نتيجه خواهند رسيد که مي‌توان به گونه‌اي ديگر سفر هم کرد.

وي تصريح کرد: در اين تور‌ها جنبه آموزشي بسيار قوي است چرا که گردشگران با سفر در تور‌هاي فرهيختگان تمام مطالبي را که بايد در چندين کتاب مختلف و آن هم به صورت تئوري فرا بگيرند به صورتي کاملا کاربردي، ملموس و در فضايي دلنشين مي‌آموزند، چرا که سفر بهترين معلم انسان‌هاست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12802
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است