شنبه 29 ارديبهشت 1403

نیکبخت واحدی، هفتمین بازیکن محبوب جهان

  تاريخ:اول دی 1387 ساعت 13:44   |     کد : 12882   |     مشاهده: 917
به گزارش صنعت نیوز، در آخرین فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ، علیرضا نیکبخت واحدی در مکان هفتم محبوب‌ترین بازیکنان جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، در آخرین فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ، علیرضا نیکبخت واحدی در مکان هفتم محبوب‌ترین بازیکنان جهان قرار گرفت.

نیکبخت واحدی بازیکن تیم پرسپولیس تهران همچنان در جمع ده نفر نخست فهرست مذکور قرار دارد.

نفر اول در بین محبوب‌ترین بازیکنان جهان اوسکار دیوید سوآزو هندوراسی از تیم بنفیکا است و پس از وی محمد ابوطریق از تیم الاهلی مصر قرار دارد.

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم منچستریونایتد که به عنوان بهترین بازیکن سال جهان، جایزه توپ طلایی را به خود اختصاص داد، همانند ماه گذشته بیستم است و کاکا بازیکن برزیلی آث میلان ایتالیا و برنده سال گذشته این جایزه در رده بیست و نهم قرار دارد.

این بازیکنان را اعضای فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال از ۷۰ کشور جهان، انتخاب می‌کنند.

در این فهرست ۱۰۰نفره از ۵۸کشور جهان، اسپانیا هفت نماینده، برزیل ۶ نماینده، آرژانتین ۵نماینده، ایتالیا ۵نماینده، انگلیس ۴نماینده، آلمان ۴نماینده، روسیه ۴نماینده و مکزیک نیز ۴نماینده دارند. کشورهای فرانسه، پرتغال و ترکیه نیز هر کدام دارای سه نماینده هستند.

۱۰۰بازیکن اعلام شده در لیگ‌های ۳۷کشور مختلف بازی می‌کنند که لیگ انگلیس با ۲۰بازیکن نسبت به بقیه پیشتاز است، ۱۳بازیکن انتخاب شده در لیگ اسپانیا، ۱۰بازیکن در لیگ ایتالیا، ۱۰بازیکن در لیگ آلمان، ۴ بازیکن در لیگ روسیه، ۳بازیکن در لیگ مکزیک و سه بازیکن نیز در لیگ ترکیه عضویت دارند.

پس از عملکرد یک بازیکن در تیم مربوطه، محبوبیت وی، مهمترین عامل در کشاندن مردم به ورزشگاه‌ها و نشاندن آنها پای صفحات تلویزیونی است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12882
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است