شنبه 29 ارديبهشت 1403

بازديد بيش از 755 هزار ايراني از مالزي

  تاريخ:اول دی 1387 ساعت 14:23   |     کد : 12899   |     مشاهده: 895
به گزارش صنعت نیوز، مديرکل بخش توريسم آسياي جنوبي، آسياي غربي و آفريقا از وزارت توريسم مالزي گفت: بيش از 755 هزار ايراني در سال ميلادي جاري از مالزي ديدن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز،  مديرکل بخش توريسم آسياي جنوبي، آسياي غربي و آفريقا از وزارت توريسم مالزي گفت: بيش از 755 هزار ايراني در سال ميلادي جاري از مالزي ديدن کردند.

همايش «توريسم مالزي، ارتقاي اطلاعاتي مالزي، آسياي حقيقي» روز گذشته با هدف معرفي جاذبه‌هاي گردشگري مالزي از سوي وزارت گردشگري اين کشور و با همکاري سفارت مالزي در ايران در هتل هماي تهران برگزار شد.

در اين همايش که تني چند از فعالان گردشگري و مديران دفاتر خدمات مسافرتي و خبرنگاران حضور داشتند، کارشناسان بازاريابي گردشگري مالزي به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري مالزي پرداختند.

اولدوز فريدني، کارشناس بازاريابي گردشگري مالزي با اشاره به رشد 3/115 درصدي ورود گردشگران ايراني به کشور مالزي، اين کشور را ازجمله کشورهاي آسيايي خواند که مقصد مهم گرشگران ايراني است.

وي افزود: اين آمار متعلق به ابتداي سال 2008 تا پايان نوامبر بوده و با توجه به اينکه هنوز سال به اتمام نرسيده است، اين آمار مطمئنا افزايش خواهد داشت.

در ادامه اين همايش، مديرکل بخش توريسم آسياي جنوبي، آسياي غربي و آفريقا از وزارت گردشگري مالزي، گفت: در حال حاضر مالزي هفتمين کشور از لحاظ ارزش پول در جهان است که با مقدار اندکي پول، مي‌توان کالاي قابل توجهي را در آن خريداري کرد.

ذوالکفلي آمار گردشگران ورودي به مالزي را در سال 2008، 19 ميليون و 900 هزار نفر خواند و افزود: در اين ميان ايراني‌ها از آمار قابل توجهي برخوردار بودند و بيش از 755 هزار نفر ايراني در سال ميلادي جاري از مالزي ديدن کردند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه طبيعت‌گردي،حرف نخست را در گردشگري مالزي مي‌زند، تصريح کرد: مالزي در سال 2008 از جمله کشور‌هاي معروف در زمينه طبيعت‌گردي بوده است و گردشگري تاريخي، گردشگري درماني، گردشگري ورزشي، گردشگري آموزشي و گردشگري اقامتي از ديگر شاخه‌هاي گردشگري در مالزي است که رقم قابل توجهي از درآمد کشور را به خود اختصاص داده و هم اکنون نيز رو به رشد است.

اين کارشناس گردشگري مالزي خاطرنشان کرد: توريسم روستايي از ديگر شاخه‌هاي گردشگري در اين کشور است و بيش از 2 هزار و 800 نفر در اين زمينه آموزش ديده‌اند و در حال حاضر در سطح 142 روستا مشغول آشنايي گردشگران با فرهنگ، موسيقي، غذا و سنت روستائيان مالزي هستند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12899
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است