جمعه 28 ارديبهشت 1403

لزوم بازنگري تعرفه های وارداتی

  تاريخ:اول دی 1387 ساعت 14:34   |     کد : 12903   |     مشاهده: 1153
به گزارش صنعت نیوز، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران درباره طرح تحول اقتصادی به خبرنگار صنعت نیوز گفت: است که تنها هدف دولت از طرح تحول اقتصادی حذف یارانه های انرژی و فرآورده های نفتی و پرداخت آنها به صورت نقدی است که یک عدالت اعانه ای را ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران درباره طرح تحول اقتصادی گفت: تنها هدف دولت از طرح تحول اقتصادی حذف یارانه های انرژی و فرآورده های نفتی و پرداخت آنها به صورت نقدی است .

پدرام سلطانی در ادامه افزود : این طرح به همراه لایحۀ طرح تحول اقتصادی به مجلس رفت و تصویب شد و آن 6 محور دیگر هم نیاز به تصویب لایحه در مجلس ندارند و می توانند توسط دولت اجرایی شوند ولی تا امروز نسبت به اجرای آنها هیچ اقدامی نشده است .

وی خاطر نشان کرد : در خصوص کاهش قیمت در بازار اگر اجازه بدهیم که بازار بر اساس عرضه و نقاضا عمل کند طبیعتاً می توانیم این انتظار را داشته باشیم که قیمت بعضی از کالاها در کشور پایین بیاید ، زیرا همه کالاها وابسته به واردات نیستند و همۀ کالاهای ما هم که طبیعتاً در شرایط موجود این امکان برایشان فراهم نیست که قیمت پایین بیاید. ظرف 6 ماه گذشته قیمت خیلی از کالاها کاهش پیدا کرده و ما حداقل 6 تا 2 درصد تورم داخلی داشته ایم پس 12% را به این صورت از دست داده ایم ، بنابراین اولین اقدام اساسی دولت باید این باشد که برای کاهش قیمت ، تورم را کنترل کند زیرا اگر تورم کنترل نشود بعد از چند ماه مجدداً با نرخ تورم 26درصدی ما بی اثر خواهد شد این مهمترین اقدام است ، اقدام بعدی این است که به بازار اجازه بدهند که بامکانیزم ارزان تر به تولید و فروش بپردازند.

سلطانی در خاتمه این گونه بیان کرد: در حال حاضر که اقتصاد دنیا وابسته به بحران اقتصادی خیلی از معاملات تجارت بین المللی تحت تأثیر قرار گرفته و دولت می تواند تعرفه های وارداتی را بازنگری بکند و با استفاده از نیازهای تولید کنندگان و مصرف کنندگان آنها را تأمین کند ، یعنی در برخی بخش ها بتواند به تسریع کاهش قیمت کمک کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12903
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است