به گزراش خبرنگار گروه را ه و ساختمان صنعت نیوز، ساخت راه آهن شیراز - بوشهر به طول 47 کیلومتر با حضور وزیر راه و ترابری در منطقه قلعه گچی زرقان آغاز شد .
این خط آهن پس از عبور از شهرستان های فیروزآباد و فراشبند استان فارس در اهرم استان بوشهر به دو مسیر تقسیم می شود که یکی به سمت بوشهر و دیگری به سمت عسلویه ادامه می یابد .
راه آهن شیراز - بوشهر به طول 47 کیلومتر به 18 قطعه تقسیم می شود و امروز عملیات اجرایی قطعه اول آن در استان فارس به طول 192 کیلومتر آغاز شد .
در این مسیر 9 ایستگاه ، 17 پل به طول 2 هزار و 255 متر و 5 تونل به طول 11 هزار متر ساخته خواهد شد .
وزیر راه و ترابری در مراسم آغاز بکار این طرح گفت : در دوران پهلوی تنها 4500 متر ریل قطار در ایران با همکاری کشورهای خارجی ساخته شد و اکنون در نظام جمهوری اسلامی بیش از 5 هزار کیلومتر راه آهن ساخته شده است .
بهبهانی افزود : در دولت نهم تعهد داده ایم که هزار کیلومتر راه آهن بسازیم که در حال اجرای آن هستیم .
وی گفت : نخستین مسافران قطار استان فارس خانواده شهدا هستند که 22 بهمن امسال از ایستگاه اقلید به مشهد مقدس اعزام خواهند شد .
وی از تونل اباصالح ایستگاه اقلید و آباده نیز بازدید کرد .
در بازدید وزیر راه و ترابری از راه آهن شیراز - اصفهان ، پل بزرگ ایزدخواست نیز به بهره برداری رسید .
این پل به طول 485 متر دارای 5 دهانه 77 متری و دو دهانه 60 و40 متری است که در آن 4 هزار تن سازه فلزی به کار رفته است.
همچنین این پل که جزو بزرگترین پل های کشور است تنها در یک سال و نیم ساخته شده که در تاریخ پل سازی کشورمان کم نظیر است .