جمعه 28 ارديبهشت 1403

چند تصميم جديد دولت براى تامين مسكن

  تاريخ:اول دی 1387 ساعت 15:40   |     کد : 12913   |     مشاهده: 723
به گزراش صنعت نیوز، دولت، بنياد مسكن را موظف كرد سالانه تا صد هزار واحد مسكونى به صورت انبوه در قالب طرح مسكن مهر براى قشرهاي كم درآمد تحت پوشش سازمان بهزيستى و كميته امداد امام خمينى توليد كند.

به گزراش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، دولت، بنياد مسكن را موظف كرد سالانه تا صد هزار واحد مسكونى به صورت انبوه در قالب طرح مسكن مهر براى قشرهاي كم درآمد تحت پوشش سازمان بهزيستى و كميته امداد امام خمينى توليد كند.

بر اساس مصوبه نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور ، در جهت تسريع در طرح ساخت مسكن مهر براى قشرهاي كم درآمد مقرر شد ضمن تكليف فوق به بنياد مسكن، چگونگى تأمين تسهيلات بانكى لازم براى اين امر و زمان‌بندى مربوط از جانب معاون اول رئيس‌جمهور و وزيران مسكن و شهرسازي، امور اقتصادى و دارايى و رئيس كل بانك مركزى جمهورى اسلامى ايران تعيين و ابلاغ ‌شود.

همچنين در بند ديگري از مصوبه نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور در كارگروه مسكن ، مسئوليت اقدامات مربوط به مسكن مهر را در شهرهاى زير بيست و پنج هزار نفر جمعيت، به قائم مقامى وزارت مسكن و شهرسازى به عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامى گذاشته و امور مربوط به صدور سند اراضى اين شهرها مطابق روش جارى مناطق روستايى مشتركاً برعهده سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و بنياد مسكن انقلاب اسلامى قرار داد.

بر اين اساس، وزارت مسكن و شهرسازى موظف شده است صددرصد اعتبارات يارانه‌اى بخش مسكن را به صورت وجوه اداره شده در اختيار بانك مسكن قرار دهد تا صرف تسهيلات مربوط به مسكن مهر و واحدهاى نيمه ساخت شود.

بر اساس بند ديگرى از اين مصوبه ، هيئت وزيران فهرست اراضى قابل انتقال به مساحت بيش از 304 هكتار مربوط به استان مركزي1مورد در شهرستان اراك و مازندران 6 مورد در شهرستان هاى سارى به مساحت 100 هكتار و شهرستان بابل به مساحت بيش از 201 هكتار و در شهرستان قائم شهر و نكاء به مساحت 2 و 6 دهم هكتار تعيين شد و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور موظف شد خارج از نوبت به تفكيك و انتقال اين اراضى به نام وزارت مسكن و شهرسازى به نمايندگى دولت اقدام كند.

اين مصوبه را پرويز داودى، معاون اول رئيس‌جمهور براى اجرا ابلاغ کرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12913
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است