جمعه 28 ارديبهشت 1403
وزير علوم:

قراردادهاي دانشگاه و صنعت 500 ميليارد تومان

  تاريخ:دوم دی 1387 ساعت 09:42   |     کد : 12940   |     مشاهده: 1185
به گزراش صنعت نیوز، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت..در سال 83 قراردادهاي منعقد شده ميان دانشگاه و صنعت 83 ميليارد تومان بود در حالي که امسال اميدواريم از 500 ميليارد تومان عبور کند.

به گزراش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت..در سال 83 قراردادهاي منعقد شده ميان دانشگاه و صنعت 83 ميليارد تومان بود در حالي که امسال اميدواريم از 500 ميليارد تومان عبور کند.

به گزارش خبرنگار ما، محمدمهدي زاهدي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه جامع دستاوردهاي سي سالة وزارت علوم در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) افزود: ما امروز شاهد دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستيم که در سايه شکوفايي علمي، اقتدار ملي را در عرصه هاي مختلف به بار نشانده است.

وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر اين فرمايش ها با همت ما دانشگاهيان و مسئولان نظام و حتي ساير دستگاه هاي نظارتي پياده شود و بتوانيم به مرجعيت علمي دسترسي پيدا کنيم، جهان در تعاملات بين المللي اش رنگ و بوي ديگري خواهد گرفت.

زاهدي افزود: ايران اسلامي در پرتو مرجعيت علمي خواهد توانست مدافع خوبي براي ملل مختلف باشد.

وي ابراز اميدواري کرد همه ما بتوانيم همچنان که در اين سي سال و به ويژه در اين سه سال اخير نشان داده ايم، با جهشي ديگر به قله اي که ترسيم شده است برسيم.

زاهدي گفت: البته طبيعي است که ابتدا بايد از سند چشم انداز عبور کنيم و سپس به مرجعيت علمي برسيم.

وي با اشاره به نمايشگاه دستاوردهاي سي ساله وزارت علوم افزود: با برپايي اين نمايشگاه مي خواهيم به جهانيان نشان دهيم که کجا بوديم، کجا هستيم و به کجا خواهيم رفت.

زاهدي گفت: اين دستاوردها نشان دهنده آن است که توطئه هاي دشمنان هيچ اثري در حرکت جمهوري اسلامي ايران به سمت قله هاي علمي و اقتدار ملي نداشته و از طرفي خوشحالي دوستان نظام را نيز فراهم کرده است.

وزير علوم با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران آمادة‌ هر گونه کمک به ملل عقب مانده علمي است افزود: ما به جهاني سازي مي انديشيم و البته تحت تأثير القائات برخي کشورها در جهاني شدن گم نمي شويم.

زاهدي گفت: خوشحاليم که توانسته ايم اين دستاوردها را براي اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران دنبال کنيم و البته سهم زيادي هم داشته ايم.

وي با اشاره به وضع آموزش عالي در پيش از انقلاب اسلامي در کشور افزود: امروزه در تمامي شهرهاي بالاي سي هزار نفر، يک واحد آموزش عالي داريم.

زاهدي توليدات علمي در کشور را درخشان توصيف کرد و گفت: در سه سال اخير بر اساس نياز کشور، توسعه آموزش عالي را براي پاسخگويي به نياز کشور دنبال کرده ايم.

وزير علوم با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه و صنعت در دولت نهم و با بيان اين که ارتباط دانشگاه و صنعت بايد روز به روز افزايش يابد، گفت: آنچه مهم است اين است که دانشگاه در برطرف کردن نيازهاي کشور مي تواند سهم زيادي داشته باشد و نتيجه آن اثرات بين المللي خواهد بود.

وي درباره حضور دانشگاهيان در توليدات دفاعي کشور افزود: اينکه توانسته ايم در اين بخش نوآوري و پيشرفت داشته باشيم حاصل تعامل خوب دانشگاه و صنعت است که البته بايد گسترش يابد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12940
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است