شنبه 29 ارديبهشت 1403

کشف فسيل بزرگترين دايناسور گوشتخوار در آرژانتين

  تاريخ:دوم دی 1387 ساعت 13:08   |     کد : 12984   |     مشاهده: 965
به گزارش صنعت نیوز، دانشمندان از کشف فسيل نسبتا کامل دايناسوري شکارچي در آرژانتين خبر دادند که در حدود 70 ميليون سال قدمت داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دانشمندان از کشف فسيل نسبتا کامل دايناسوري شکارچي در آرژانتين خبر دادند که در حدود 70 ميليون سال قدمت داشته است.

اين دايناسور که بسته به درازاي دم خود بين پنج تا 5/6 متر طول داشته از جمله دايناسورهاي شکارچي است که در مناطق جنوبي قاره آمريکا زندگي مي‌کرده‌اند.

فرناندو نوواس سرپرست تيم باستان‌شناسي گفت: اين فسيل که تا حدودي کامل بوده و تنها آثاري از سر، گردن، پشت و استخوان‌هاي پاراشامل مي شود در ناحيه پاتاگونيا واقع در جنوب آرژانتين و شيلي به دست آمده است.

وي افزود: اين فسيل متعلق به دروماسئورهايي (dromaeosanr) است که در آمريکا زندگي مي‌کرده و بر خلاف هم‌نوعان خود در شمال قاره آمريکا داراي گردنهاي بلند، سرهاي پايين افتاده و دندان‌هاي مخروطي شکل کوتاهي بودند.

نوواس با اشاره به کشف بقايايي از فسيل‌هاي به جاي مانده ماهي‌ها و لاک‌پشت‌هايي دريايي در اين منطقه تصريح کرد: اين منطقه در حدود 70 ميليون سال پيش، ناحيه‌اي مملو از پوشش‌هاي گياهي و رودخانه‌هاي خروشان بوده از اين رو چنين فسيل‌هايي در اين منطقه به جاي مانده‌اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12984
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است