شنبه 29 ارديبهشت 1403

سازمان‌هاي دولتي گيلان به کاربرد تازه صنايع‌دستي مي‌انديشند

  تاريخ:سوم دی 1387 ساعت 12:00   |     کد : 13089   |     مشاهده: 1015
به گزارش صنعت نیوز، جلسه آينده کارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان به اختصاص يک درصد از اعتبارات سازمان‌ها و مراکز دولتي به خريد توليدات صنايع دستي مربوط مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، جلسه آينده کارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان به اختصاص يک درصد از اعتبارات سازمان‌ها و مراکز دولتي به خريد توليدات صنايع دستي مربوط مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با بيان اين مطلب گفت: تا به حال در سطح استان گيلان اقدام تبليغاتي مناسب براي تشويق سازمان‌ها و مراکز دولتي به تخصيص يک درصد از اعتباراتشان به صنايع‌دستي انجام نشده است.

ساسان قاسمي ادامه داد: اين جلسه با حضور استاندار گيلان، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان و جمعي از رؤساي سازمان‌هاي دولتي برپا مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه جلسه بعدي اين کارگروه هفته آينده است، اظهار داشت: به طور حتم با برپايي اين نشست و حضور مقامات سازمان‌هاي دولتي چشم انداز مناسبي براي اجرايي کردن اين اقدام در سطح استان است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان تصريح کرد: جلسه آينده کارگروه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گيلان راهنماي خوبي براي تمامي ادارات و نهادهاي دولتي براي چگونگي اجراي اين مصوبه خواهد بود.

قاسمي با بيان اينکه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان در مراحلي که لازم باشد به همکاري و همياري اين سازمان‌ها در راستاي اجرايي شدن آن مي‌پردازند، گفت: چگونگي خريد توليدات، محل مناسب خريد توليدات صنايع دستي و نحوه به نمايش در آوردن اين محصولات در سطح ادارات از همکاري‌هايي است که توسط اين معاونت مي‌تواند انجام شود.

وي در ادامه اظهار داشت: اين معاونت در تلاش است ضمن اجراي دستورالعمل اصلي که به نصب ويترين‌هاي صنايع دستي مربوط مي‌شود در کاربردي کردن هر چه بيشتر رشته‌هاي صنايع دستي در اين مراکز اقدامات لازم را انجام دهد.

ساسان قاسمي افزود: اگر تمامي تلاش ما در کاربردي کردن رشته‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي است پس بهتر است اين راهکار در ادارات و مراکز دولتي که اعتباري را به صنايع‌دستي اختصاص داه‌اند صورت گيرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان خاطرنشان کرد: سازمان‌هاي دولتي مي‌توانند در قالب وسايل مورد نياز اداري خود از صنايع دستي استفاده کرده و بازار فروش اين توليدات را نيز در سطح استان رونق دهند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13089
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است