جمعه 28 ارديبهشت 1403

امضای دیجیتال ، ضامن امنیت ساماندهی املاک

  تاريخ:چهارم دی 1387 ساعت 09:41   |     کد : 13131   |     مشاهده: 703
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: امکان امضای دیجیتال برای مشاوران مسکن یکی از مهمترین عوامل ضمانت امنیت در طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: امکان امضای دیجیتال برای مشاوران مسکن یکی از مهمترین عوامل ضمانت امنیت در طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور است.

فریدون احمدی در دوره آموزش آشنایی با مبانی و کلیات بازرگانی افزود: تضمین امنیت در مبادلات تجاری و اقتصادی آن هم در فضای مجازی و اینترنت بسیار حساس و با اهمیت است و چون طرح ساماندهی املاک طرحی اینترنتی است بنابراین مشاوران مسکن از امضای اینترنتی برخوردار می شوند.

وی گفت: چهار عامل محرمانه بودن اطلاعات، یکپارچگی و امنیت نرخ ها، احراز هویت و انکار ناپذیری قراردادها از ویژگی های اصلی امضای اینترنتی طرح ساماندهی معاملات املاک است.

احمدی تصریح کرد: تاکنون6500 قرارداد در سامانه پیگیری معاملات املاک ثبت شده است و95 درصد از مشاوران املاک کشور نیز آموزش دیده اند.

وی گفت: حدود900 اتحادیه مشاوران املاک و ادارات بازرگانی در اجرای این طرح دخیل هستند و تاکنون نزدیک به70 درصد مشاوران املاک در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: مشاوران مسکن، املاک و مستغلات، فروشندگان، خریداران و مستاجران و قراردادها از ارکان پنج گانه سامانه رهگیری معاملات املاک است.

احمدی افزود: برای تسریع در اجرای طرح و آموزش مشاوران مسکن حدود2000 شرکت فناوری اطلاعات باید در سراسر کشور ساماندهی شود که تاکنون1000 شرکت ساماندهی شده‌ است.

وی تصریح کرد: هویت افراد حقیقی از طریق کد ملی و ارتباط با سامانه سازمان ثبت احوال و هویت 1 میلیون شخص حقوقی مانند سازمانها با ارتباط با سامانه سازمان ثبت اسناد کشور احراز می‌شود.

مدیر عامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: برخی افراد با توافق خود به بنگاه مسکن نمی روند و مستقیم به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه می کنند بنابراین وزارت بازرگانی آمادگی دارد تا در آینده نزدیک برای این دفاتر نیز کد رهگیری املاک صادر کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13131
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است