جمعه 28 ارديبهشت 1403

تراز صادرات غيرنفتي بايد تحقق يابد

  تاريخ:چهارم دی 1387 ساعت 11:22   |     کد : 13142   |     مشاهده: 1229
به گزارش صنعت نیوز، وزير بازرگاني با اعلام اينکه پيش نويس رژيم تجاري در اختيار معاون اول رئيس جمهور است ، گفت : به همگرايي نهادها و نگاه بلندمدت به حوزه تجارت و بازرگاني برون نگر نياز داريم.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزير بازرگاني با اعلام اينکه پيش نويس رژيم تجاري در اختيار معاون اول رئيس جمهور است ، گفت : به همگرايي نهادها و نگاه بلندمدت به حوزه تجارت و بازرگاني برون نگر نياز داريم.

سيد مسعود ميرکاظمي در جمع خبرنگاران با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله توسعه گفت : روند رشد صادرات غيرنفتي خوب است اما تا رسيدن به تراز تجاري در اين بخش فاصله داريم.

وي خواستار رونق کسب و کار با رويکرد توسعه صادرات غيرنفتي شد و افزود: در بخش تجارت "درون نگر"هستيم در حاليکه استعدادهاي نيروي انساني ، مزيت هاي منابع توليدي و موقعيت بازرگاني ايجاب مي کند در بازارهاي جهاني کالا و خدمات حضور موثرتري داشته باشيم.

ميرکاظمي گفت : کم توجهي به اين ويژگي ها باعث شده حالت تدافعي در اقتصاد شکل بگيرد و دغدغه هاي واردات بيشتر از صادرات باشد.

وي افزود : ارزش مبادلات جهاني سال گذشته به 23 هزار ميليارد دلار رسيد که بايد حداقل يکدرصد ان سهم ايران باشد.

وزير بازرگاني با تاکيد بر اينکه به جهش صادرات غيرنفتي نياز داريم ، گفت :‌ بخش هاي دولتي ف تعاوني و خصوصي بايد جايگاه خود را در اقتصاد داخلي و خارجي بازتعريف کنند.

ميرکاظمي با بيان اينکه "نزديک بيني" در حوزه اقتصاد ، مطلوب نيست ، گفت:

حضور سياسي ايران در کشورها زبانزد است اما حضور اقتصادي با ان متوزان نيست.

وي افزود: براي الحاق به سازمان تجارت جهاني بايد همه اصول ان را رعايت کنيم که مهمترين مورد ان کاهش تعرفه هاست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13142
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است