شنبه 29 ارديبهشت 1403

انجمن‌‌هاي طراحي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در گيلان تشکيل شد

  تاريخ:چهارم دی 1387 ساعت 12:34   |     کد : 13163   |     مشاهده: 979
به گزارش صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان گيلان از تشکيل انجمن‌هاي طراحي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي همزمان با برگزاري نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان گيلان از تشکيل انجمن‌هاي طراحي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي همزمان با برگزاري نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي در اين استان خبر داد.

ساسان قاسمي با بيان اين مطلب گفت: از تعدادي از فارغ التحصيلان رشته‌هاي گرافيک، هنر، طراحي سنتي و صنايع‌دستي براي تشکيل اين انجمن‌ها دعوت به عمل آمد.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر يکي از بزرگترين مشکلات صنايع‌دستي کشور نبود طراحي مناسب براي اين توليدات است، اظهار داشت: با تعريف طراحي مناسب براي توليدات صنايع‌دستي بسياري از مشکلات مربوط به بازار فروش اين بخش حل مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان ادامه داد: با حضور کارشناساني که اغلب در رشته‌هاي مرتبط با هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي فعاليت مي‌کنند، طراحي‌هاي تازه‌اي را در بخش هنرهاي سنتي شاهد خواهيم بود.

قاسمي با بيان اينکه رعايت اصول سنتي و توجه به اصالت‌ها شرط مهمي در اين طراحي‌ها به شمار مي‌آيد، گفت: ديدگاه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان در اين خصوص تعريف طرح‌هاي تازه و مطابق با نياز بازار با اهتمام به سنت‌ها و اصالت‌هاي صنايع‌دستي کشور است.

وي در ادامه اظهار داشت: با تلاشي که در پنج روز برگزاري نمايشگاه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان به عمل آمد اين انجمن‌ها به طرح‌هاي تازه و بديعي در بخش صنايع‌دستي دست يافتند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان تصريح کرد: از طرح‌هاي ارائه شده در اين نمايشگاه توسط اين گروه‌ها مجموعه‌اي بروشور و کاتولوگ در قالب لوح فشرده تهيه شده و به زودي در اختيار علاقه‌مندان و سرمايه‌گذاران بخش صنايع‌دستي قرار مي‌گيرد.

قاسمي يادآور شد: اميدواريم با انجام چنين اقداماتي بتوان از دانش کارشناسان اين بخش در کنار تجربه پيشکسوتان و هنرمندان تؤامان استفاده کنيم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13163
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است