جمعه 28 ارديبهشت 1403

افزايش 40 درصدي مقاومت ساختمان با استفاده از مصالح جديد

  تاريخ:پنجم دی 1387 ساعت 10:55   |     کد : 13215   |     مشاهده: 695
به گزارش صنعت نیوز، استـــــحکام ســاختمان در برابر زلزله با استفاده از مصالح ساختماني توليد شده با فــناوري هاي نوين تا40 درصد افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، استـــــحکام ســاختمان در برابر زلزله با استفاده از مصالح ساختماني توليد شده با فــناوري هاي نوين تا40 درصد افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار ما؛ بهمن صديق آرا کارشناس ساختمان با بيان اين مطلب در نشست هم انديشي ارتقاي ايمني در برابر زلزله افزود: اين مصالح در يکپارچه سازي سازه نقش عمده اي دارد و سبب کاهش نيروهاي ناشي از زلزله مي شود.

اين کارشناس ساختمان با اشاره به اين که مصالح جديد در ساختمان سازي با روش صنعتي بازده مناسبي دارد، تصريح کرد: در اين روش بخش عمده اي از قطعات ساختمان در کارخانه توليد مي شود و به دليل توليد مُدُولار ((توليد جداگانه هر قسمت از مصالح)) ، امکان نظارت دقيق بر توليد آن قسمت ميسر مي شود.

صديق آرا اضافه کرد: در صنعتي سازي ساختمان، افزون بر افزايش سرعت در توليد سازه، هزينه هاي کنترل و نظارت نيز کاهش مي يابد.

عضو انجمن صنفي فن آوران و توليد کنندگان ساختمان گفت: جامعه مهندسي و مديريت بحران، در خصوص مقابله با بلايايي همچون زلزله، فقط در حد تقويت آيين نامه ها اقدام کرده است.

اين کارشناس ساختمان معتقد است آيين نامه2800 زلزله ويرايش سوم نه تنها موفق نبوده، بلکه سبب کاهش استحکام ساختمان ها شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13215
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است