جمعه 28 ارديبهشت 1403

مالیات برارزش افزوده ؛ درحال اجرا

  تاريخ:پنجم دی 1387 ساعت 11:10   |     کد : 13225   |     مشاهده: 1469
به گزارش صنعت نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت را مجری قانون خواند و گفت : قانون مالیات بر ارزش افزوده درباره فعالان اقتصادی به جز اصناف در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت را مجری قانون خواند و گفت : قانون مالیات بر ارزش افزوده درباره فعالان اقتصادی به جز اصناف در دست اجرا است. 

سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در کشورهایی که اجرا شده ، آثار مثبتی داشته است ، گفت : به درخواست اصناف و تا برطرف شدن ابهام اجرای آن درباره آنها به تعویق افتاد.

وزیر اقتصاد گفت : با همکاری سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف بسیاری از ابهام ها برطرف و هماهنگی های خوبی ایجاد شده است اما لایحه ای هم که در آغاز اجرای قانون برای تعویق آن تدوین و به دولت ارائه شده ، مطرح است.

حسینی اظهار داشت : در صورت لزوم ابعاد این لایحه ، دقیق و با نظر کارشناسان بررسی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

قانون مالیات برارزش افزوده که با کمترین نرخ ( سه درصد ) و به جای قانون تجمیع عوارض در ایران اجرا شده ، مالیاتی است که از مصرف کننده نهایی دریافت می شود.

شفاف سازی در عرصه اقتصاد کشور و عدالت مالیاتی مهمترین آثار اجرای این قانون اعلام شده که در بیش از140 کشور در دست اجرا است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13225
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است