جمعه 28 ارديبهشت 1403

وضع حساب ذخيره ارزي از هميشه بهتر است

  تاريخ:پنجم دی 1387 ساعت 11:57   |     کد : 13248   |     مشاهده: 1547
به گزارش صنعت نیوز، رييس کل بانک مرکزي گفت: وضع حساب ذخيره ارزي از هميشه بهتر است و هيچ نگراني وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رييس کل بانک مرکزي گفت: وضع حساب ذخيره ارزي از هميشه بهتر است و هيچ نگراني وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ما، محمود بهمني پس از جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: وقتي چندي پيش قيمت نفت افزايش داشت ، ذخاير ارزي کشور را حفظ کرديم و اطمينان مي دهيم که در اين خصوص هيچ نگراني وجود ندارد.

وي در پاسخ به اين که چرا موجودي حساب ذخيره ارزي اعلام نمي شود، گفت: الآن صلاح نمي دانيم، نه اينکه محرمانه باشد بلکه در حال حاضر صلاح نمي بينيم که اعلام شود.

بهمني در پاسخ به اين که شما گفته ايد که تزريق منابع مالي به بانک ها از تجربيات آمريکا و اروپا گرفته شده است، افزود: من نمي گويم چون آنها کرده اند، ما هم انجام داده ايم، زيرا تزريق منابع مالي به بانک ها در ايران پيش از بحران مالي جهاني صورت گرفته است.

رئيس کل بانک مرکزي گفت: تزريق منابع مالي يا همان تزريق نقدينگي براي توليد و طرح هاي نيمه تمام و هم براي خريد مسکن به خصوص اقلام درشت و طرح هاي نيمه تمام است که خوشبختانه نتيجه بخش هم بوده است.

وي با بيان اينکه در اثر اين تزريق نقدينگي، تورم در آبان 5ر1 درصد کاهش داشت، گفت: از طرف ديگر کاهش جهاني مواد اوليه در داخل کشور نيز اثر خواهد گذاشت و روند کاهش قيمت ها را شاهد خواهيم بود .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13248
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است