يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

كميسيون فرهنگ ورزش و تربيت بدني تشکيل شد

  تاريخ:پنجم دی 1387 ساعت 12:06   |     کد : 13256   |     مشاهده: 1205
به گزارش صنعت نیوز، شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، در جلسه شب گذشته خود که به رياست رئيس قوه قضائيه و نائب رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شد، تشکيل کميسيون فرهنگ ورزش و تربيت بدني را تصويب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، در جلسه شب گذشته خود که به رياست رئيس قوه قضائيه و نائب رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شد، تشکيل کميسيون فرهنگ ورزش و تربيت بدني را تصويب کرد.

مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حاشيه اين جلسه به تشريح مصوبات و تصميمات ان پرداخت و گفت: در اين جلسه كميسيون فرهنگ ورزش و تربيت بدني با عضويت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، صدا و سيما و سازمان تربيت بدني و به رياست رئيس سازمان تربيت بدني تشکيل شد تا با همكاري سازمان تربيت بدني و ساير نهادهاي مرتبط به بررسي موضوعات فرهنگي و رفتارهاي سازنده و فضاي سالم و ارزشي و اسلامي در محيط‌هاي ورزشي بپردازد.

وي افزود: اين کميسيون مأموريت دارد تا كارهاي تبليغي و ترويجي در اين زمينه را پي گيري کند و گزارش‌هاي خود را از نقطه نظر اقدامات و تلاش‌ها به طور سالانه به شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي ارائه كند.

مخبر در خصوص بازنگري سياست هاي چاپ و نشر نيز تصريح كرد: با توجه به اينكه سياست هاي مربوط به حوزه چاپ و نشر كتاب، مربوط به ساليان گذشته است، ضروري به نظر مي رسيد مطابق با نيازهاي امروزي اصلاحات و بازنگري‌هايي بر روي آن انجام مي‌گرفت كه با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش‌نويسي در اين خصوص آماده و در دستور شورا قرار گرفته است.

وي با اشاره به موضوع ماهواره در کشور گفت: به دليل حجم فعاليت‌هاي بين‌المللي و فرهنگ‌سازي‌هاي فرهنگ‌هاي مهاجم از طريق ماهواره، اين موضوع از مدت‌ها قبل مورد توجه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است و كارهاي مطالعاتي و كارشناسي هم درباره آن آغاز و پيش‌نويس آن هم به شوراي‌عالي ارائه شده است.

وي گفت: درخصوص سياست‌هاي راهبردي چه در زمينه اقدامات ايجابي و سلبي و موضوع تولي‌گري و مسؤوليت كار به زودي در شوراي‌عالي تصميم‌گيري خواهد شد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: درخصوص نقشه جامع علمي كشور هم تلاش‌هاي فراواني صورت گرفته و الان در نوبت دستور شوراي‌‌عالي انقلاب فرهنگي است كه نقدها و پيشنهادهاي ديگري هم مطرح خواهد شد كه اين ميسر بايد سپري شود.

وي درخصوص اجراي نقشه جامع علمي كشور نيزتاکيد کرد: با توجه به مهم بودن موضوع به عنوان نخستين تجربه كلان نگري حوزه علم و فناوري در رشته‌ها ، حوزه‌ها و ساخت‌هاي گوناگون اين كار احتياج به تفكر و تأني دقيق‌تري دارد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد زمان نهايي تصويب نقشه نيز تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد تا اوائل سال آينده يعني همزمان با شروع سال تحصيلي جديد نقشه جامع علمي كشور را به تأييد و تصويب نهائي برسانيم تا اجراي نقشه از سال تحصيلي آينده مورد توجه قرار بگيرد.

وي در مورد ساماندهي تبليغات محيطي نيز گفت: اين موضوع با همكاري دستگاه‌هاي فرهنگي از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان صدا و سيما و بخش‌هاي ديگر مورد بررسي قرار گرفت و پيش‌نويس آن هم به شوراي‌عالي ارائه شده است كه در جلسه آينده به تصويب نهائي خواهد رسيد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي درپايان گفت: تأييد 25 ذي‌الحجه به عنوان روز ملي خانواده و تعيين مجدد حجت الاسلام و المسلمين دكترقمي به عنوان نماينده شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در هيئت نظارت بر مطبوعات و راي اعتماد به دكترمجيد جديدي که به پيشنهاد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي رياست دانشگاه علوم پزشكي سمنان معرفي شده بود از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13256
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است