جمعه 28 ارديبهشت 1403
وزير بازرگاني:

لايحه تجارت بايد تا 50 سال پاسخگو شود

  تاريخ:هشتم دی 1387 ساعت 09:25   |     کد : 13370   |     مشاهده: 1457
به گزارش صنعت نیوز، وزير بازرگاني با بيان اينکه شرايط نوين اقتصادي و تجارت ملي وبين المللي به قانون نوين هم نياز دارد ، گفت: لايحه تجارت بايد به قانوني تبديل شود که تا افق 30 تا 50 سال پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزير بازرگاني با بيان اينکه شرايط نوين اقتصادي و تجارت ملي وبين المللي به قانون نوين هم نياز دارد ، گفت: لايحه تجارت بايد به قانوني تبديل شود که تا افق 30 تا 50 سال پاسخگو باشد.

مسعود ميرکاظمي در همايش نقد و بررسي لايحه تجارت گفت : در دهه هاي اينده فضاي کسب و کار کاملاً فرق خواهد کرد و به قانوني مناسب و کارامد هم نياز خواهد داشت.

وي افزود : در حاشيه قانون تجارت ، تاکنون تلاش هايي براي انطباق با کسب و کارهاي جديد تدوين شده است اما قانون جامعي مي خواهيم که متناسب با تحول و تغيير شرايط ، انعطاف و کارامدي داشته باشد.

ميرکاظمي با اشاره به نوآوري و خلاقيت در بازار کالا و شيوه هاي تجارت گفت: قوانين توسعه يافته به هر شکلي که نياز بازار است به سرعت عمل مي شود ، چون امکان معطل کردن بازار براي تصميم گيري ها وجود ندارد.

ميرکاظمي گفت : بر اساس گزارش سازمان تجارت جهاني در سال

گذشته 25 درصد تجارت جهاني الکترونيک بود که هر سال 35 درصد رشد دارد.

وي با تاکيد بر اينکه امضاي ديجيتالي و الکترونيک ، نياز ضروري بازار مجازي است ، افزود : توسعه فعاليت هاي بانکي، پرداخت و دريافت هاي الکترونيک امروزه در جهان نهادينه شده است.

ميرکاظمي با بيان اينکه تا شش ماه ديگر در ادارات تابعه وزارت بازرگاني نيازي به حضور فيزيکي حذف خواهد شد ، افزود : به قانون تازه اي نياز داريم تا وارد محيط مجازي شويم.

وي گفت : اينده شناسي با توسعه فناوري هاي الکترونيک در حوزه هاي بازرگاني و اقتصادي گره خورده است و بايد با تدوين قوانين جديد به توسعه رقابت پذيري، صادرات و حضور شايسته در بازار جهاني کمک کنيم.

ميرکاظمي با تاکيد بر اينکه مباحث ارزشي در اين قانون بسيار مهم است ، گفت : مکاتبي که به معيار هاي ارزشي نگاه منطقي نکردند ،

عاقبت آنها در بازار تجارت مشخص است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13370
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است