جمعه 28 ارديبهشت 1403

رکود اقتصادي ژاپن در حال افزايش است

  تاريخ:هشتم دی 1387 ساعت 09:33   |     کد : 13373   |     مشاهده: 1467
به گزارش صنعت نیوز، رکود اقتصادي ژاپن در ماه نوامبر ( ابان ماه ) در پي کاهش توليدات شرکتها به پايين ترين سطح طي پنجاه و پنج سال گذشته رسيده و باعث افزايش نرخ بيکاري شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رکود اقتصادي ژاپن در ماه نوامبر ( ابان ماه ) در پي کاهش توليدات شرکتها به پايين ترين سطح طي پنجاه و پنج سال گذشته رسيده و باعث افزايش نرخ بيکاري شده است.

وزارت بازرگاني ژاپن روز شنبه اعلام کرد توليدات صنعتي ژاپن در ماه نوامبر ( ابان ماه ) نسبت به ماه اکتبر ( مهر ماه ) هشت و يک دهم درصد کاهش يافته و اين در حالي است که کارشناسان اقتصادي پيشتر کاهش شش و هشت دهم درصدي را براي ان پيش بيني کرده بودند.

امارها نشان مي دهد ، نرخ بيکاري ژاپن نيز از سه و هفت دهم درصد در ماه اکتبر ( مهر ماه ) به سه و نه دهم در ماه نوامبر ( ابان ماه ) افزايش يافته است.

از سوي ديگر رکود اقتصادي در امريکا و اروپا موجب کاهش تقاضا براي صادرات ژاپن شده است که بسياري از شرکتهاي اين کشور از جمله شرکتهاي تويوتا و سوني را بر ان داشته است تا توليدات خود را کاهش دهند و شمار زيادي از کارکنان خود را اخراج کنند.

بانک مرکزي ژاپن نيز از سوي ديگر براي مقابله با بحران اقتصادي در اين کشور هفته گذشته نرخ بهره را نزديک به صفر رساند و تارو اسو نخست وزير ژاپن نيز قرار است دو طرح نجات اقتصادي ارائه دهد.

کيوهي موريتا يکي از کارشناسان اقتصادي توکيو نيز در مصاحبه با خبرنگاران گفت اوضاع اقتصادي ژاپن هرگز به اين بدي نبوده است.

سويمتومو موتيسو يکي از کارشناسان مرکز مديريت سرمايه در توکيو نيز مي گويند اوضاع اقتصادي ژاپن به سرعت در حال بدتر شدن است.

به نوشته پايگاه اينترنتي بلومبرگ ، کاهش توليدات صنعتي ژاپن اکنون به پايين ترين سطح از فوريه ( بهمن ماه ) سال هزار و نهصد و پنجاه و سه ميلادي رسيده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13373
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است