جمعه 28 ارديبهشت 1403

نخستين منطقه ويژه اقتصادي نپال آماده بهره برداري شد

  تاريخ:هشتم دی 1387 ساعت 09:42   |     کد : 13375   |     مشاهده: 1371
به گزارش صنعت نیوز، دولت نپال در نهايت پس از پنج سال تلاش، منطقه ويژه اقتصادي خود را در "بهايراهاوا Bhairahawa " در جنوب اين کشور آماده بهره برداري کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دولت نپال در نهايت پس از پنج سال تلاش، منطقه ويژه اقتصادي خود را در "بهايراهاوا Bhairahawa " در جنوب اين کشور آماده بهره برداري کرد.

اين در حالي است که تاريخ دقيق آغاز بهره برداري از اين منطقه ويژه اقتصادي مشخص نيست زيرا دولت هنوز قوانين ويژه اداره اين منطقه را وضع نکرده است.

مقامات رسمي ناظر بر ساخت اين منطقه ويژه اقتصادي اعلام کرده اند اين طرح احتمالا تا نيمه ماه فوريه دو هزار و نه عملياتي خواهد شد.

جاگاديشوور شرستا Jagadishwor Shrestha مدير اين طرح که در واقع بخشي از وزارت صنايع نپال به شمار مي آيد در اين باره گفت :کار ساخت همه زير ساختهاي مورد نياز و خدمات پايه به اتمام رسيده است و ما آماده آن هستيم تا فضاي مورد نياز را در اختيار صنايع گوناگون قرار دهيم".

وي گفت سرمايه گذاران مي توانند صنايع خود را در زمين هايي که به صورت اقساط سي ساله از ما اجاره مي کنند تاسيس کنند، اين منطقه ويژه اقتصادي که در سيصد کيلومتري کاتماندو پايتخت نپال واقع شده است، ظرفيت پذيرش دويست موسسه و کارخانه صنعتي کوچک و متوسط را دارد.

به گزارش خبرگزاري شينهوا از کاتماندو، برنامه توسعه اين طرح براي نخستين بار هفده سال پيش اعلام شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13375
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است