جمعه 28 ارديبهشت 1403
میرکاظمی :

به قانونی نوین نیاز داریم

  تاريخ:هشتم دی 1387 ساعت 09:55   |     کد : 13380   |     مشاهده: 1567
به گزارش صنعت نیوز، وزیر بازرگانی با بیان اینکه شرایط نوین اقتصادی و تجارت ملی وبین المللی به قانون نوین هم نیاز دارد ، گفت: لایحه تجارت باید به قانونی تبدیل شود که تا افق 30 تا 50 سال پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزیر بازرگانی با بیان اینکه شرایط نوین اقتصادی و تجارت ملی وبین المللی به قانون نوین هم نیاز دارد ، گفت: لایحه تجارت باید به قانونی تبدیل شود که تا افق 30 تا 50 سال پاسخگو باشد.

مسعود میرکاظمی در همایش نقد و بررسی لایحه تجارت گفت : در دهه های آینده فضای کسب و کار کاملاً فرق خواهد کرد و به قانونی مناسب و کارامد هم نیاز خواهد داشت.

وی افزود : در حاشیه قانون تجارت ، تاکنون تلاش هایی برای انطباق با کسب و کارهای جدید تدوین شده است اما قانون جامعی می خواهیم که متناسب با تحول و تغییر شرایط ، انعطاف و کارامدی داشته باشد.

میرکاظمی با اشاره به نوآوری و خلاقیت در بازار کالا و شیوه های تجارت گفت: قوانین توسعه یافته به هر شکلی که نیاز بازار است به سرعت عمل می شود ، چون امکان معطل کردن بازار برای تصمیم گیری ها وجود ندارد.

میرکاظمی گفت : بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی پارسال 25 درصد تجارت جهانی الکترونیک بود که هر سال 35 درصد رشد دارد.

وی با تاکید بر اینکه امضای دیجیتالی و الکترونیک ، نیاز ضروری بازار مجازی است ، افزود : توسعه فعالیت های بانکی، پرداخت و دریافت های الکترونیک امروزه در جهان نهادینه شده است.

میرکاظمی با بیان اینکه تا شش ماه دیگر در ادارات تابعه وزارت بازرگانی نیازی به حضور فیزیکی حذف خواهد شد ، افزود : به قانون تازه ای نیاز داریم تا وارد محیط مجازی شویم.

وی گفت : آینده شناسی با توسعه فناوری های الکترونیک در حوزه های بازرگانی و اقتصادی گره خورده است و باید با تدوین قوانین جدید به توسعه رقابت پذیری، صادرات و حضور شایسته در بازار جهانی کمک کنیم.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه مباحث ارزشی در این قانون بسیار مهم است ، گفت : مکاتبی که به معیار های ارزشی نگاه منطقی نکردند ،عاقبت آنها در بازار تجارت مشخص است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13380
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است