جمعه 28 ارديبهشت 1403

کره جنوبي از احتمال رکود اقتصادي در سال 2009 خبر داد

  تاريخ:هشتم دی 1387 ساعت 10:01   |     کد : 13383   |     مشاهده: 1433
به گزارش صنعت نیوز، رئيس جمهوري کره جنوبي روز شنبه از احتمال رکود اقتصادي کشورش در سه ماهه اول و دوم سال دو هزار و نه ميلادي به دليل بحران مالي جهاني خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئيس جمهوري کره جنوبي روز شنبه از احتمال رکود اقتصادي کشورش در سه ماهه اول و دوم سال دو هزار و نه ميلادي به دليل بحران مالي جهاني خبر داد.

لي ميونگ باک در نشستي که در مقر رياست جمهوري کره جنوبي در سئول برگزار شد گفت اقتصاد جهان در مرحله سختي قرار دارد و کره جنوبي به شدت به طرف خارجي وابسته است.

وي افزود احتمال دارد کره جنوبي در سه ماهه اول و دوم سال دو هزار و نه ميلادي با رکود اقتصادي مواجه شود.

چان چونگ وو يکي از اقتصاددانان برجسته کره جنوبي گفت اقتصاد اين کشور در سال اينده ميلادي به دليل تاثير بحران مالي جهاني بر ميزان تقاضا در داخل و خارج ، دو درصد رشد خواهد داشت که اين رقم در يازده سال گذشته بي سابقه و در پائين ترين حد خواهد بود.

وي افزود دولت بايد براي کمک به بهبود اوضاع اقتصادي ، سياست هاي کارامدتري اتخاذ کند.

بانک مرکزي کره جنوبي پيش بيني کرده است ميزان صادرات در سال دو هزار و نه ميلادي يک و سه دهم درصد افزايش يابد که اين رقم در پيش بيني هاي قبلي حدود سه و شش دهم درصد بوده است.

سازمان همکاري و توسعه اقتصادي هفدهم دسامبر اعلام کرد کره جنوبي بايد براي رهايي اقتصاد خود از چنگال اثرات ناشي از بحران مالي جهاني ، به کاهش نرخ بهره و ارائه برنامه هاي مشوق اقتصادي متوسل شود.

بانک کره جنوبي از ماه اکتبر تاکنون ، نرخ بهره را دو و بيست و پنج صدم درصد کاهش داده است.

به گزارش پايگاه اينترنتي بلومبرگ ، کره جنوبي همچنين براي مقابله با اثرات بحران مالي جهاني ، به بانک ها پول تزريق کرده ، ماليات ها را کاهش و هزنيه هاي عمومي را افزايش داده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13383
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است