يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بازوبند پهلوانی بر بازوی امین رشید لمیر

  تاريخ:نهم دی 1387 ساعت 11:48   |     کد : 13463   |     مشاهده: 1143
به گزارش صنعت نیوز، رئیس جمهور در مراسم ثبت ملی آیین ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بازوبند پهلوانی سال 1387 را به بازوی جوان پهلوان خراسانی، امین رشید لمیر بست و به شاهرخ صداقت نیا و فرزین معصومی پهلوانان سال های 85 و 86، لوح سپاس و جوایزی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، رئیس جمهور در مراسم ثبت ملی آیین ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بازوبند پهلوانی سال 1387 را به بازوی جوان پهلوان خراسانی، امین رشید لمیر بست و به شاهرخ صداقت نیا و فرزین معصومی پهلوانان سال های 85 و 86، لوح سپاس و جوایزی اهدا کرد.

در این مراسم همچنین یازده پیشکسوت و صاحب نام در رشتة ورزش باستانی و همچنین دو بانوی کاراته کای ایرانی که در مسابقات جهانی کاراته حجاب را بر نشان ترجیح دادند، از رئیس جمهور لوح سپاس و جایزه گرفتند.

دکتر احمدی نژاد در سخنانی پس از اهدای جوایز به پهلوانان ایرانی گفت: ورزش پهلوانی نه فقط ورزش بلکه در حقیقت مکتبی برای زندگی سعادتمند و راه و رسم سربلندی و سرافرازی است.

رئیس جمهور افزود: در ورزش پهلوانی، صفای دل، تواضع، دستگیری از ضعیفان، از خود گذشتگی، با مردم بودن، عشق به اهل بیت و پیامبر گرامی، خود را به خوبی نشان می دهد.

آقای احمدی نژاد گفت: ذکر مرشدها و میدان دارها و شرکت کنندگان در مراسم ورزش باستانی «یا علی، یا حسین و یا ابوالفضل» که ذکر همة ملائک و پاکان عالم است، ورزش پهلوانی را همراهی می کند.

رئیس جمهور افزود: از اینکه امروز شاهدیم این منش پهلوانی به ثبت ملی می رسد و مقدمة ثبت جهانی آن فراهم می شود، خدا را سپاسگزاریم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13463
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است