جمعه 28 ارديبهشت 1403

تحت تاثير بحران مالي، قيمت مسکن در اسپانيا کاهش يافت

  تاريخ:يازدهم دی 1387 ساعت 11:21   |     کد : 13606   |     مشاهده: 685
به گزارش صنعت نیوز، موسسه امار ملي اسپانيا اعلام کرد بهاي خانه در اين کشور تحت تاثير بحران مالي اخير، در سه ماهه سوم سال دو هزار و هشت نسبت به دوره مشابه در سال دو هزار و هفت،‌ سه دهم درصد کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، موسسه امار ملي اسپانيا اعلام کرد بهاي خانه در اين کشور تحت تاثير بحران مالي اخير، در سه ماهه سوم سال دو هزار و هشت نسبت به دوره مشابه در سال دو هزار و هفت،‌ سه دهم درصد کاهش يافته است.

طبق گزارش جديد موسسه امار ملي اسپانيا، قيمت خانه در اين کشور در سه ماهه سوم سال دو هزار و هشت نسبت به سه ماهه دوم سال، يک و هفت دهم درصد کاهش يافته است. پيش از اين وزارت مسکن اسپانيا در گزارشي که پانزدهم اکتبر گذشته منتشر کرد اين ميزان کاهش را يک و سه دهم درصد اعلام کرده بود.

کاهش سه دهم درصدي بهاي مسکن در اسپانيا در مدت يکسال به مراتب مهمتر از کاهش سه دهم درصدي است که در سه ماهه سوم امسال نسبت به همين مدت در سال دو هزار و هفت گزارش شده است.

بر اساس گزارش موسسه امار ملي اسپانيا که وابسته به دولت اين کشور است بهاي خانه هاي قديمي نيز تحت تاثير بحران مالي قرار گرفته و در سه ماهه سوم امسال نسبت به همين دوره در سال دو هزار و هفت،‌ هشت مميز شش دهم درصد کاهش يافته است. اما بهاي خانه هاي نوساز در اين مدت سه مميز هفت دهم درصد افزايش يافته است.

بازار اموال غير منقول در اسپانيا در يک دهه گذشته با رونق قابل توجهي همراه بود و در اين مدت خانه هاي زيادي ساخته شد و قيمتها پيوسته افزايش يافت اما کارشناسان امور مالي و تحليلگران بخش مسکن اسپانيا اکنون پيش بيني مي کنند که بهاي مسکن در اين کشور تا سال دو هزار و يازده حدود بيست و پنج درصد کاهش خواهد يافت.

در حال حاضر حدود يک ميليون خانه اضافي در اسپانيا وجود دارد و انتظار مي رود اين رقم در سال دو هزار و نه نيز افزايش يابد و پس از مدتي روند نزولي خود را اغاز کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، بر اساس گزارش وزارت مسکن اسپانيا، در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي در مجموع يکصد و هجده هزار و پانصد و سي و سه خانه در اسپانيا فروخته شد که نسبت به سه ماهه دوم امسال بيست و چهار مميز پنج دهم درصد رشد داشت اما اين رقم نسبت به سه ماهه سوم سال دو هزار و هفت حدود سي و شش درصد کاهش نشان مي دهد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13606
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است