شنبه 29 ارديبهشت 1403

کمبود کارگران بامهارت در تهران

  تاريخ:بيست و هشتم دی 1387 ساعت 10:12   |     کد : 14503   |     مشاهده: 775
به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بین کارگران موردنیاز و کارگرانی که در مراکز فنی و حرفه ای آموزش دیده اند هیچ تناسبی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بین کارگران موردنیاز و  کارگرانی که در مراکز فنی و حرفه ای آموزش دیده اند هیچ تناسبی وجود ندارد .

به گزارش صنعت نیوز ،‌مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: بحث به کارگیری کارگران ساختمانی با توجه به اینکه مرکز ثقل ساخت و ساز دز کشور محسوب می شوند حتی در ساده ترین مراحل ابتدایی مانند تخریب ساختمان  مستلزم آموزش مهارتهای اولیه است .

سید صباح الدین متقی با اشاره به نیاز شهر تهران به حدود 200 هزار کارگر اظهار داشت :‌آمار تعداد کارگرانی که هم اکنون با داشتن مهارت و مدرک فنی در تهران مشغول فعالیت هستند به کمتراز 10.000 نفر می رسد .

وی افزود : تا زمانیکه مسئله آموزش جهت کسب مهارتها ارتقا ء نیابد نه تنها حرکت رو به رشدی نخواهیم داشت بلکه شاهد حرکت نزولی در این زمینه خواهیم بود چراکه بحث آموزش مانند مثلثی است که دو ضلع کناری آن  را مهندسین ناظر و مصالح ساختمانی تشکیل می دهند که ارتقاء این دو از طریق بالا بردن دانش آکادمیک و سطح استاندارد امکان پذیر است ولی تنها بخشی که  ارتقاء مهارت نیافته و هچنان دست نخورده به حال خود رها شده ضلع سوم و مهم قاعده مثلث است که شامل کارگران و استاد کاران می شود.

وی با تاکید بر این مسئله که مهندسین ناظر به دلیل در دست داشتن پروژه های متعدد کاری نمی توانند حضور مستمری در کارگاه داشته باشند خاطر نشان کرد: در این فرایند حلقه مفقوده ایی به نام کاردان وجود دارد که حضور آنها می تواند برای جبران این نقیصه کار ساز باشد و از آنها می توان به عنوان رابط بین کارگران و مهندسین ناظر به منظور نظارت مستمر به نحوه فعالیت کارگران استفاده نمود .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد : باتوجه به اینکه حضور کاردانها در کارگاههای ساختمانی می تواند اجباری و الزامی باشد ولی به دلیل عدم استفاده از آنها در محیطهای کاری موجب شده است که روند ساخت و ساز در کشور کما فی سابق خطرناک و حادثه آفرین باشد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/14503
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است