شنبه 29 ارديبهشت 1403

ساماندهی کارگران نیازمند ایجاد بنگاههای کارگری

  تاريخ:بيست و نهم دی 1387 ساعت 15:23   |     کد : 14637   |     مشاهده: 755
به گزارش صنعت نیوز، بحث آموزش کارگران نیازمند یک عزم ملی است که باید در سطح چندین وزارتخانه نسبت به توسعه آن اقدام شود .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بحث آموزش کارگران نیازمند یک عزم ملی است که باید در سطح چندین وزارتخانه نسبت به توسعه آن اقدام شود .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ضمن بیان این خبر گفت : سازمان فنی و حرفه ایی کشور برای سامان بخشیدن به وضعیت کارگران ساختمانی و آموزش و ارتقاء مهارتهای آنان اقدامات موثری انجام داده است ولی اینگونه اقدامات به تنهایی جوابگوی نیاز آموزشی کارگران نیست .

وی با اشاره به اینکه تمامی بخشها در کشور دارای متولیانی برای رسیدگی به امور خود هستند ، تصریح کرد :‌ استاد کاران ،‌معماران تجربی و کارگران که مرکز ثقل فرایند ساخت و ساز در کشور حسوب می شوند همچنان بدون متولی به کارخود ادامه می دهند .

سید صباح الدین متقی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته استخدام کارگران مشروط به داشتن بیمه و مهارت فنی است خاطر نشان کرد :‌ما در صدد هستیم برای بالا بردن مهارت کارگران و سامان بخشیدن به وضعیت آنها با هماهنگی مراجع ذی ربط از بنگاههای کارگری و NGOها که مراکز بخش خصوصی هستند استفاده نماییم .

وی افزود :‌در نظر است مانند سایر شرکت های خدماتی که کارگران را در اختیار ارگانها ٰ‌شهرداریها و یا وزارتخانه ها قرار می دهند بنگاههایی راتعریف کنیم که هم عهده دار آموزش کارگران در بخش محتوایی و هم سامان دادن آنها در بخش شکلی باشند بدین گونه که بنگاهها ی مزبور متولی ساماندهی کارگران فصلی و دائم در امور بیمه و پشتیبان آنها در وقت بیکاری باشد و با ثبت شماره تلفن و آدرس منزل ،‌در فصول بیکاری از آنها استفاده نماید.

مدیر کل معماری و شهرداری تهران اظهار داشت :‌تاسیس NGO ها و بنگاههای کارگری موجب تسهیل امور کارگران و کارفرمایان می شود و به دلیل اینکه بنگاههای مزبور در سایت معرفی می شوند کارفرمایان می توانند به جای یافتن کارگزان در سر چهار راهها و میادین شهر به  یکی از بنگاههای کارگری مراجعه کرده و از آنها هر تعداد کارگر با تخصصهای مورد نیاز و برا ی روز مورد نظر خود در خواست کنند که امید است باتعامل بیشتر دستگاههای مؤثر بتوان در آینده نزدیک موضوع کارگر یابی با موضوع مهارت را ا زطریق سیستم عملی نمود .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/14637
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است