شنبه 29 ارديبهشت 1403

445ميليارد تومان اعتبار براى توسعه ناوگان ريلى و هوايى

  تاريخ:بيست و نهم دی 1387 ساعت 15:48   |     کد : 14654   |     مشاهده: 757
به گزارش صنعت نیوز، دولت با اختصاص 445ميليارد تومان اعتبار از محل منابع بودجه سال 87 براى بازسازى و نوسازى ريل و تجهيزات ريلى و ناوگان ريلى و هوايى كشور موافقت كرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، دولت با اختصاص 445ميليارد تومان اعتبار از محل منابع بودجه سال 87 براى بازسازى و نوسازى ريل و تجهيزات ريلى و ناوگان ريلى و هوايى كشور موافقت كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانى دولت، هيئت وزيران به پيشنهاد وزارت راه و ترابرى و به استناد بند 6 ماده واحده قانون بودجه سال 87 تصويب كرد معادل ارزى 4450ميليارد ريال (445ميليارد تومان) از محل حساب ذخيره ارزى به بانك ملى ايران اختصاص يابد تا به صورت وجوه اداره شده در اختيار وزارت راه و ترابرى قرار گيرد.

وزارت راه و ترابرى معادل ارزى 2225ميليارد ريال از مبلغ يادشده را در اختيار شركت راه‌آهن جمهورى اسلامى ايران و معادل ارزى 2225ميليارد ريال نيز در اختيار شركت هواپيمايى جمهورى اسلامى ايران قرار مي‌دهد تا صرف بازسازى و نوسازى ريل و تجهيزات ريلى و ناوگان ريلى و هوايى دولتى شود.

اين مبلغ از محل برداشت‌هاى بودجه‌اى دولت از حساب ذخيره ارزى و در قالب بند 6 ماده واحده قانون بودجه سال 87 (سهميه باقى مانده تسهيلات ارزى مصوب سال‌هاى قبل) است و به عنوان برداشت جديد از اين حساب محسوب نمي‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، شركت راه‌آهن جمهورى اسلامى ايران و شركت هواپيمايى جمهورى اسلامى ايران موظفند وجوه اداره شده را بر اساس آيين‌نامه معاملات و بودجه سالانه مصوب مجمع عمومى خود و در چارچوب موافقتنامه مبادله شده، هزينه کنند.

مبالغ منظورشده از محل اين تصويب‌نامه به عنوان تسهيلات ارزى با نرخ سود 2درصد و دوره تنفس 4ساله و بازپرداخت حداكثر 10ساله پرداخت خواهد شد.

تسهيلات ارائه شده كلا از محل منابع داخلى شركت‌هاى دولتى يادشده بازپرداخت مي‌شود و بانك‌هاى عامل موظفند صرفا در مقابل ارائه تضمين كتبى بازپرداخت اقساط ازجانب هيئت مديره اين 2 شركت اقدام به پرداخت وجه كنند.

همچنين پيش‌پرداخت و بازپرداخت اقساط و اعتبارات اسنادى فاينانس تا سقف 30درصد بلامانع است. اين مصوبه را معاون اول رئيس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ کرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/14654
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است