شنبه 29 ارديبهشت 1403
عضو شوراي مسكن كشور خبر داد:

اختصاص2 هزار و400 ميليارد ريال اعتبار از سوي بانك مركزي به بانك‌هاي عامل

  تاريخ:بيست و نهم دی 1387 ساعت 16:42   |     کد : 14685   |     مشاهده: 665
به گزارش صنعت نیوز، عضو شوراي مسكن كشور گفت: براي تامين مالي طرح مسكن مهر حدود 2 هزار و400 ميليارد ريال اعتبار و سهم از طرف بانك مركزي در اختيار بانك‌هاي عامل قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، عضو شوراي مسكن كشور گفت: براي تامين مالي طرح مسكن مهر حدود 2 هزار و400 ميليارد ريال اعتبار و سهم از طرف بانك مركزي در اختيار بانك‌هاي عامل قرار خواهد گرفت.

مقداد همتي با بيان اين مطلب افزود: بانك مركزي اين ميزان اعتبار را در اختيار بانك‌هاي عامل قرار مي دهد و اين بانك‌ها نقش توزيع كننده را خواهند داشت و بايد پس از اخذ مدارك لازم از تعاوني‌ها نسبت به انعقاد قرار داد و پرداخت تسهيلات به آنها اقدام كنند.

وي ادامه داد: بر همين اساس شيوه نامه‌اي براي پرداخت تسهيلات با حضور مديرعامل بانك‌ها به تصويب رسيد كه 500 ميليارد تومان از اين خط اعتباري مخصوص آماده سازي و هزار و 900 ميليارد آن سهم ساخت و ساز خواهد شد.

وي افزايش عرضه و كاهش تقاضاي سوداگرانه و پول سازي را دو سياست دولت در بخش مسكن و زمين عنوان كرد و افزود: در راستاي افزايش عرضه طرح مسكن مهر مطرح و اجرا شد بطوري كه به ازاي ساخت يك و نيم ميليون واحد مسكوني براي سه ميليون نفر اشتغالزايي ايجاد مي شود.

همتي اظهار كرد: حجم اعتبار و سرمايه گذاري مشترك بين مردم و دولت با بيش از 30 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين طرح است كه به همين دليل طرح مسكن مهر به عنوان يكي از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني در طول تاريخ كشورمان به شمار مي رود.

عضو شوراي مسكن اذعان كرد: سامانه مديريتي اين طرح بايد تعامل تعاوني‌ها و سازمان مسكن انجام شود و روند آماده سازي در شهر مشهد روند مطلوبي است ولي بايد آن را تسريع داد.

وي گفت: تاكنون يك ميليون و200 واحد مسكوني تامين شده است و بايد300 هزار واحد ديگر نيز تامين شود.

وي كه صبح ديروز از روند عمليات ساخت و ساز در چندين شهرستان بازديد كرده بود اظهار كرد: در بحث تحويل زمين و مديريت تقاضا در گلبهار، مشكلات و ناهماهنگي هايي وجود داشت كه اميدواريم با برگزاري جلساتي كه با استاندار استان خراسان رضوي داشتيم اين مشكلات مرتفع شود.

وي تاكيد كرد: بحث تعديل زمين، بايد به جد پيگيري شود و ادارات ذيربط در اين طرح بايد تعامل لازم را با يكديگر داشته باشند.

همتي به پرداخت اجاره زمين ها در اين طرح اشاره كرد و افزود: با وزارت مسكن بررسي هاي لازم را در خصوص پرداخت اجاره زمين از زمان بهره برداري يعني ساخت واحد مسكوني و نه از زمان قرار داد انجام خواهيم داد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/14685
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است