شنبه 29 ارديبهشت 1403

اختلاف در کنفدراسیون فوتبال آسیا

  تاريخ:نوزدهم اسفند 1387 ساعت 12:18   |     کد : 17554   |     مشاهده: 127
به گزارش صنعت نیوز، یک مقام سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه هشدار داد: بحران مدیریت در داخل این سازمان احتمالا به تلاش کشورهای عضو برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2018و 2022 لطمه خواهد زد.

به گزارش خبر نگار گروه ورزش صنعت نیوز، یک مقام سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه هشدار داد: بحران مدیریت در داخل این سازمان احتمالا به تلاش کشورهای عضو برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2018و 2022 لطمه خواهد زد.

پیتر ولاپان که به مدت سه دهه دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است گفت: استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، قطر و اندونزی همه امیدوارند میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال باشند.وی در عین حال هشدار داد زمانیکه بحران و اختلاف نظر وجود داشته باشد، به زمان زیادی برای برقراری انسجام و اتحاد نیاز است.

وی افزود: کشورهای آسیایی که برای میزبانی مسابقات جام جهانی تلاش می کنند، احتمالا به علت بحران فعلی در داخل خانواده کنفدراسیون فوتبال آسیا، ضربه خواهند خورد.

اختلافات در کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آن افزایش یافت که فدراسیون فوتبال بحرین، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه را برای تصدی کرسی آسیا در فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، که در حال حاضر در اختیار محمد بن همام رییس کنفداسیون فوتبال آسیا است، نامزد کرد.

رقابت برای کرسی فیفا هشتم ماه مه در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی صورت می گیرد.

براساس گزارشها، بن همام گفته است در صورتیکه پست خود را در فیفا از دست بدهد، از سمت خود به عنوان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا استعفا خواهد کرد.

در ماه های اخیر، بن همام با انتقادهایی از تلاشهایش برای پیشبرد طرحی جنجالی برای انتقال مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا از مالزی مواجه شده است و شخصیت هایی همچون چونگ مون جون، معاون کره ای فیفا، از وی انتقاد کرده اند.

ولاپان در ادامه می افزاید: اتحاد در پنج دهه گذشته نماد فوتبال آسیا بوده است و این مسئله برای کسب میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت در صورتیکه از هر کنفدراسیونی فقط یک کشور برای کسب میزبانی مسابقات جام جهانی نامزد شود، احتمال موفقیت زیاد است ولی هم اکنون،‌پنج کشور از آسیا نامزد شده اند و بحران رهبری در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به وجود آمده است.

وی با اعلام این مطلب، تصریح کرد: این مسئله بطور طبیعی اثر منفی بر جای می گذارد و بخت آسیا را برای میزبانی بازیهای جام جهانی در آینده نزدیک تحت تاثیر خود قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوالالامپور، دوره ریاست بن همام بر کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2011 پایان می یابد ولی ولاپان گفته است در صورتیکه وی کرسی خود را در فیفا از دست بدهد، باید از ریاست این کنفدراسیون استعفا دهد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17554
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است