جمعه 28 ارديبهشت 1403

اغاز شانزدهمين همايش ارگانهاي دريايي كشوردر چابهار

  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1387 ساعت 17:55   |     کد : 18   |     مشاهده: 3203
به گزارش صنعت نیوز، شانزدهمين همايش ارگانهاي دريايي كشور با حضور 500 تن از مديران ارشد، مسوولين، كارشناسان و دست اندركاران صنعت حمل و نقل دريايي به نمایندگی از بيش از 50 ارگان دريايي كشور با محوريت توسعه منابع انساني در صنعت دريانوردي در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار آغاز بكار نمود.

 

به گزارش صنعت نیوز، شانزدهمين همايش ارگانهاي دريايي كشور با حضور 500 تن از مديران ارشد، مسوولين، كارشناسان و دست اندركاران صنعت حمل و نقل دريايي به نمایندگی از بيش از 50 ارگان دريايي كشور با محوريت توسعه منابع انساني در صنعت دريانوردي در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار آغاز بكار نمود.                      

  

دكتر محمود احمدي نژاد در پيامي خطاب به اين همايش كه توسط دكتر طاهري معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در مراسم افتتاحيه اين همايش در تالار وحدت قرائت شد. با اشاره به وابستگي جهان امروز به تعامل ملل مختلف اين تعاملات را در قالب ارتباطات و روابط اجتماعي فرهنگي، سياسي و در برخي مواقع تبادلات علم و دانش و گاهي روابط اقتصادي توصيف نموده است.

 

در اين پيام آمده است :

 

صنعت حمل و نقل كه نيروي محرك تجارت جهاني است، نقش حياتي در توسعه اقتصادي در جهان دارد و در اين عرصه، جايگاه كشتيراني انكار ناپذير است. در دنيايي كه نزديك به 90 درصد حجم كالا از طريق دريا جا به جا مي شود، توجه به دريانوردي و صنعت كشتيراني از ضرورتهاي بسيار مهم و اولويت نخست بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا است. كشور ما نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود.

 

ايران با بيش از 3 هزار كيلومتر خط ساحلي، از يك سو به عنوان يك كشور ساحلي بزرگ و تأثيرگذار در منطقه و  جهان به شمار مي آيد و از سوي ديگر با ناوگان عظيم كشتيراني تجاري خود كه روز به روز در حال توسعه است در كشتيراني بين المللي نيز حرفهاي بسياري براي گفتن دارد.

 

اين اقتدار بايد حفظ شود و روز به روز بر گستره آن افزوده گردد تا نا ميهن اسلامي مان، همگام با افتخارات كسب شده در عرصه دانش و فناوري، در پهنه آبهاي ملي و بين المللي نيز بدرخشد. اين موضوع، بخصوص در خليج هميشه فارس از اهميت ويژه اي برخوردار است.

 

تداوم اين اقتدار، از يك سو به تجهيزات و امكانات سخت افزاري وابسته است، اما در سوي ديگر قضيه، با اهميت دو چندان، بازوان پر توان و انديشه هاي مبتني بر دانش دريانوردان قرار دارد. بر همگان واضح است كه بدون اتكا به نيروي انساني كوشا و از خود گذشته دريانورد، بهترين تجهيزات و تأسيسات سخت افزاري بلااستفاده خواهد ماند.

 

به اين دليل بر همه سياستگذاران و فعالان جامعه دريايي كشور عزيزمان ايران است كه در جهت تأمين و توسعه نيروي انساني توانمند كوشا باشند و در عين حال، با ايجاد شرايط مساعد كار در دريا، زمينه تداوم حضور و جذب نفرات جديد را در اين حرفه ارزشمند فراهم آورند.

 

اينك كه به حول و قوه الهي، در ايام فرخنده گراميداشت روز ملي خليج فارس، شانزدهمين همايش هماهنگي ارگانهاي دريايي كشور در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار برگزار مي شود، ضمن تبريك به برگزار كنندگان اين همايش به واسطه انتخاب بجا و شايسته محور نيروي انساني و آرزوي توفيق براي جامعه دريايي كشور، بر خود لازم مي دانم در سالي كه به فرموده مقام معظم رهبري سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري گرديد، ضرورت اتخاذ تدابير و رويه هاي جديد را به تمامي فعالان عرصه هاي مختلف مرتبط با دريا گوشزد نموده، از ايشان بخواهم شب و روز خود را وقف توسعه دريانوردي و بازرگاني دريايي كشور نمايند تا ان شاءالله، از اين موهبت الهي بيش از پيش بهره مند گرديم. تا آنجا كه پايه هاي توسعه اقتصادي اين مرز پرگهر، بر دريانوردي و كشتيراني ايمن در آبهاي پاك استوار گردد.

 

در مدت دو روز برگزاری همایش مقالاتی در 5 پانل با عناوین نیروی انسانی و آموزش دریانوردی، نیروی انسانی و کشتیرانی تجاری،کنوانسیون کار دریایی، نیروی انسانی و ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی ارائه گردید.

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است